וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר מויז'ניץ זעק: "האקדמיה - ההפך מחכמת תורה"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

9.12.2020 / 15:42

האדמו"ר מויזניץ יצא כנגד לימודי אקדמיה בקרב המגזר החרדי וקרא להילחם בתופעה והימנע מכך. "כל מגמתם היא להחדיר כפירה ומינות רחמנא ליצלן"

חרדי. ShutterStock
תלמיד חרדי/ShutterStock

לימודי האקדמיה במסגרות המותאמות למגזר החרדי, עומדים במרכז השיח ברחוב החרדי גם בימי אלו, זאת בעקבות דבריו החריפים של האדמו"ר מויז'ניץ נגד לימודי האקדמיה

בדברים שנשא האדמו"ר מויז'ניץ בכינוס מנהלי הסמינרים בעיר מגוריו בני ברק אמר האדמו"ר כי "אנחנו עומדים לפני ימי החנוכה, ימים שמזכירים לכולנו את מלכות יוון אשר עיוורו עיני ישראל בגזירותיהם במטרה ללמד אותם בחכמה יוונית ולהפרידם חלילה מתורת השם". כך על פי הפרסום ב'כיכר השבת'.

לדבריו של מנהיג חסידות ויז'ניץ: "באתי לכאן לעורר ולחזק אודות ענין לימודי האקדמיה האסורים. לימודים אלו הם היפך מחכמת התורה הקדושה, והם גורמים לחושך ואפילה, ההיפך הגמור מלימוד התורה, וכי כל מגמתם היא להחדיר כפירה ומינות רחמנא ליצלן, באמצעות חלקלקות לשון כדי להביא לפרנסה בכבוד והרווחת ממון, ומשם המצב הולך ומידרדר".

האדמו"ר התייחס בדבריו להשלכות שנובעות מלימודי האקדמיה במסגרות החרדיות ואמר כי "מנהמת לבבי אני זועק כעת מתוך ידיעה ברורה על החורבנות אשר חוללו אותם לימודי אקדמיה, אשר עשו שמות בבתי ישראל, ועלינו לא להסתנוור חלילה מכל אותם הצעות ומשאות שווא אשר כל מטרתם להדיח ח"ו את נפשו באמצעות הבטחות על לימודים בהפרדה תחילה, ולאחר מכן כדי לקבל תואר ולהתקדם המסלול ממשיך באופן שאינו נפרד.

"כעת צריך להתחזק ביתר שאת, ולעורר אודות הסכנה שבאותם הלימודים, וה' יעזרנו שמכנס זה שמטרה אחת לה - להילחם ביוונים בני דורנו ולהינצל מציפורניהם, יהיו תוצאות חיים ומבורכים לכלל ולפרט, לגדור גדר ולעמוד בפרץ", אמר האדמו"ר לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • אקדמיה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully