וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחזק קהילת שובה ישראל את האחדות בעם בחנוכה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

10.12.2020 / 13:35

קהילת שובה ישראל תשים במהלך חג החנוכה דגש מיוחד על חיזוק בעניינים של בין אדם לחברו ויפעלו לאחדות ואחוות עם ישראל. הרב יאשיהו פינטו הדגים את חשיבות הנושא במשל

לחיצת יד. ShutterStock
אחווה/ShutterStock

בהוראת האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, בני קהילתו - קהילת 'שובה ישראל' תשים דגש בימים אלו - ימי חג החנוכה, על חיזוק בעניינים של 'בין אדם לחברו', אחדות ואחוות עם ישראל.

בשיעורו, הביא האדמו"ר הרב פינטו משל מבעל 'החפץ חיים' שממחיש את הפחד של גדול הדור מעבירות של 'בין אדם לחברו'. וכך הוא סיפר: "מעשה בחפץ חיים, אשר באחד הימים ראו אותו יושב ובוכה בכי גדול. שאלו אותו מדוע בוכה? ענה ואמר להם: 'חז"ל נתנו לנו עצה איך לזכות לכפרת עוונות בלי צומות, בלי סיגופין, בלי כל הקושי והטורח ועמל בסיגופין, רק דבר אחד להעביר על המידות, ומי שמעביר על המידות מעבירים לו על כל פשעיו. וקשה לי להגיע למידה זאת, לכן אני בוכה ומצטער. אוי לנו כמה סיגופין וכמה תעניות אנו צריכים לפני יום הדין".

הרב פינטו המשיך: "אנו חיים בדור קשה מאוד, בדור אשר הניסיונות רבים וקשים ובעיקר בזולת בבין אדם לחברו, הערכים הבסיסיים של בין אדם לחברו נשחקו לגמרי. כל אחד רואה את טוב עצמו ואת חיסרון חברו. האמונה הולכת ופוחתת, וכל העולם הולך ונהיה על פי מה שנוח ומשתלם לאדם. לכל איסור מוצאים היתרים, ומי שיתיר מחלוקת, ובאמת לאות של לשם שמים מוצאים היתרים לכל האיסורים."

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • אחווה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully