וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיורת ריגשה את הרשת: "מקיימת בפעם הראשונה את מצוות הדלקת נר חנוכה"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

15.12.2020 / 12:11

בפוסט מרגש שפרסמה העיתונאית סיוון רהב מאיר בדף הפייסבוק שלה היא מביאה מדבריה של אלינה, שנמצאת בתהליך הגיור וסיפרה כיצד הקורונה פגעה בה ואיך למרות הכל היא קיבלה כוחות להתגבר על כל אותם קשיים

הדלקת נר שני בנופי נחמיה ורחילים, 13 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מה עם אלו שקולם לא נשמע, דוגמת המתגיירים?/ראובן קסטרו

שכירים, עצמאים, מבוגרים ורופאים - הקורונה פגעה בכולם, כולל אלו שקולם לא תמיד נשמע.

בפוסט מרגש שהעלתה העיתונאית סיון רהב מאיר היא פרסמה ציטוטים שכתבה לה אלינה, אישה שנמצאת בהליך גיור כהלכה.

"שלום סיון, שמי אלינה", כתבה, "יהודייה כבר חודש. מדברים הרבה על המצוקה של בעלי עסקים בקורונה, על מצוקת הזמרים, על מצוקת התלמידים, אבל נדמה לי שאף אחד עוד לא דיבר על מצוקת המתגיירים בקורונה".

אלינה ממשיכה לתאר: "עברנו בשנה הזו דחייה וביטול של קורסים ביהדות, תפילות דרך הזום בלבד, וגם סגר בחגים בתקופה שכל כך רצינו לחוות כמו שצריך, בתפילות גדולות בציבור. בגלל סגרים ובידודים, פעם אחר פעם לא יכולתי ללכת למשפחה המארחת המקסימה שמלווה אותי בתהליך".

"הקשיים האלה רק גרמו לי לחוש יותר מסירות נפש ורצון להתגבר על כל המכשולים", היא כותבת בהתרגשות, "ראיתי שהקורונה יכולה להפוך את העולם, אבל לא את ההחלטה שלי. התאמצתי, השקעתי, התייצבתי לבסוף בפני בית הדין, והצטרפתי לעם ישראל".

"אני מקיימת כעת את מצוות הדלקת נר חנוכה בפעם הראשונה כיהודייה אמיתית, וזה סמלי מאוד עבורי. היהדות הכניסה אור גדול לחיים שלי. היא בעצם האירה מחדש כל מה שחשבתי על המציאות. הוסיפה אור לראייה השטחית שהייתה לי. בעבר, כישראלית, ראיתי את חנוכה כמשהו סתמי של פולקלור, שכולל סופגניות ולביבות בלבד. עכשיו הימים האלה מוארים במשמעות העמוקה שלהם - חג של תרבות יהודית, רוח, גבורה ונצחיות. אומרים שצריך לקחת מחנוכה את האור הזה לכל השנה. להסתכל על כל דבר ולהאיר אותו באופן עמוק ואמיתי יותר. חנוכה שמח", כתבה לסיום.

ניחוח מיוחד: מחרוזת ניגוני כורדיסטן

האזינו: "הנרות הללו", יצירה חדשה של המלחין החסידי ר' חיים בנט

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully