וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום עצוב: השחיטה הכשרה נאסרה בבלגיה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

20.12.2020 / 14:48

בית הדין של האיחוד האירופי לא נענה לעתירת הקהילות היהודיות במדינה והותיר את איסור השחיטה הכשרה על כנו. סגן ראש ממשלת הונגריה התייצב לצד העותרים והגיב בחריפות להחלטה

הקהילות היהודיות בבלגיה כואבות בימים אלו, זאת בעקבות החלטת בית הדין של האיחוד האירופי שלא לקבל את עתירתן בעניין השחיטה הכשרה במדינה, ולהשאיר את איסור השחיטה הכשרה.

הגינויים להחלטה לא הגיעו רק מכיוונם של היהודים. סגן ראש ממשלת הונגריה זולט סמג'ן הגיב בחריפות להחלטת האיחוד האירופי ואמר כי היא חרפה.

לטענת בית המשפט, הממשלה המקומית לא הפרה את הוראות זכויות האזרח של האיחוד האירופי באיסור על שחיטת בעלי חיים שלא עברו הימום לפני השחיטה, ובכך קבע בית המשפט להמשיך את האיסור על השחיטה הכשרה.

שחיטה כשרה. AP
שחיטה כשרה/AP

הרב מנחם מרגולין, יו"ר מרכז רבני אירופה אמר בתגובה כי "זהו יום עצוב ליהדות אירופה". לדבריו, "מה שהפסיקה עושה - זה לשים את רווחת בעלי החיים מעל זכות היסוד של חופש הדת. במילים פשוטות, הבהמה עדיפה על פני האדם".

מרגולין טוען כי החלטת בית המשפט מעניקה לגיטימציה למדינות אחרות באירופה לצעוד בעקבות בלגיה ולאסור את השחיטה הכשרה. "אם כל המדינות האירופאיות יעשו כך, הרי כבר לא יהיה בשר כשר זמין באירופה".

"איזה מסר נורא זה מעביר ליהודי אירופה, שהם והמנהגים שלהם - לא רצויים. זו שלילת זכויותינו כאזרחים אירופאים", הוסיף.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully