וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר זעק: "מישהו האמין שטנקים יסתובבו ברחובות פריז ומנהטן?"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

21.12.2020 / 12:30

בדברים נוקבים שאמר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו הוא קרא לאחדות והתרחקות ממחלוקות: "מי האמין שזה מה שיקרה בעולם? אנשים שהיו עשירים נמחקו, אנשים שהיו בריאים מתו. מדור המבול לא היה דבר כזה". צפו בדברים המלאים

בדברים נוקבים ביותר שאמר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הוא ביקש להתחזק באחדות ולהתרחק ממחלוקות. האדמו"ר התייחס למגיפת הקורונה ולחיסון שפותח ואמר כי החיסון לא יעשה סוף למערבולת שהעולם נמצא בתוכה.

בראשית דבריו אמר האדמו"ר: "צריך להיות כל כך אוהבים ומאוחדים, שמי שעושה מחלוקת - להוציא אותו מחוץ לתחום. כולם באהבה ואחווה, כולם אותו דבר, כולנו בני איש אחד, כולנו בנים של הקדוש ברוך הוא. כולנו הלכה אחת, אותם מנהגים, כולם עבודת ה' אחת, כולם עובדים את הקדוש ברוך הוא. זו המעלה הגדולה שצריכה להיות אצל כולם, לשמור על דרך ה' בקדושה, בטהרה וביראת שמים. שיהיה לנו עם מה לבוא לקדוש ברוך הוא ולענות לו. מה נאמר ומה נענה. מה נענה לקדוש ברוך הוא? מה נאמר לו?".

חייל עומד ברחובות פריס מול מגדל אייפל. ShutterStock
תמונות שלא הכרנו/ShutterStock

הרב פינטו התייחס למגיפת הקורונה ששינתה את חיינו: "נסתכל איזו שנה עברנו בעוונות הרבים, מי יכול להגיד על עצמו 'אני מאה אחוז', אף אחד. מישהו האמין שיקרה מה שקרה בעולם? אף אחד, אנשים שהיו עשירי עולם - נמחקו, אנשים שהיו בריאים - מתו, אנשים שהיו רגועים - עכשיו כלום לא רגוע. הקדוש ברוך הוא - מערער את העולם".

"אנחנו אומרים לכם צדיקים, שמדור המבול לא היה דבר כזה, כמו עכשיו", הוסיף ראש אבות בתי הדין במרוקו. "נסתכל על כל ההיסטוריה שאנחנו מכירים, האם היה עוד פעם אחת, מדור המבול, שכל כדור הארץ היה סגור? לא היה דבר כזה. מה שהקב"ה עשה בערב ליל הסדר 'ואיש לא יצא מפתח ביתו עד בוקר', מישהו האמין שטנקים יסתובבו ברחובות מנהטן ופריז? מישהו האמין שנגיע לכזה מצב בעולם?".

הרב פינטו המשיך בדבריו: "בואו נראה עד כמה התרחקנו מהדביקות בה', זה היה רק לפני 10 חודשים, הנה הכל נשכח כבר מהלב. איפה היינו לפני כמה חודשים? איפה? ותדעו צדיקים שזה דברים לא פשוטים וזה אותות של הגאולה. מי שחושב שבזה הכל נגמר והנה מצאו חיסון? לא. מצאו חיסון יבוא סיפור אחר, העולם הוא כמו מטוס שנכנס למערבולת אוויר, ואנחנו נמצאים בתוך מערבולת אוויר עד שהמשיח יבוא. ומי יכול לשרוד את המערבולת הזו? רק מי שדבוק בה'. אין לאדם כוח לכלום - הכל מה', רק בתמימות ובאמונה, ביושר ובאהבת השם. ובדיבוק חברים".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully