וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו לתלמידיו: זה החיסון המומלץ

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

22.12.2020 / 14:39

סוגיית החיסון לנגיף הקורונה עלתה גם באגרתו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו לתלמידיו. הרב התייחס לפן הרוחני ואמר כי "מוצאים חיסון ואז בא הדבר הקשה יותר, כי את הפתרונות האמיתיים מוצאים בתורה ובמצוות" | הדברים המלאים

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, שיגר הבוקר (שלישי) אגרת נרחבת לתלמידיו שבה הוא התייחס לסוגיות האקטואליות, למגיפת הקורונה ולהשלכותיה ולחיסון שנפוץ בעולם ובישראל.

"מוצאים חיסון ואז בא דבר יותר קשה", כתב האדמו"ר הרב פינטו, "פותרים בעיה ונרגעים ואז מוצאים שהפתרון היה רק אחיזת עיניים. את הפתרונות מוצאים בתורה ובמצוות. עם המרכיב של תשובה והתחזקות - מתרחקים מבלבול, ממחלוקת ומלשון הרע".

הרב פינטו התייחס לפולמוס סביב האפקטיביות של החיסון נגד נגיף קורונה וכתב: "למה כן, ולמה לא, ובאיזה כוח אמרתם כן ובאיזה כוח אמרתם לא. החיסון האמיתי הוא אהבת חינם, עם תרכובת של 'סור מרע ועשה טוב' והמזרק הוא ההתרחקות מאנשי דמים ומרמה ובעלי מחלוקת ולשון הרע".

"אם שומרים ועושים הכנה לחיסון, עם הרכיבים הרוחניים ועם המזרק הנכון - אז יש ממש גם ביניהם שנהיים מבורכים ומרפאים אנשים", הוסיף ראש אבות בתי הדין במרוקו.

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן מתחסן נגד נגיף הקורונה, 21 בדצמבר 2020. רויטרס
נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן מתחסן/רויטרס

בהמשך דבריו באגרת שהופצה לקהילת "שובה ישראל" בישראל ובעולם - כתב האדמו"ר הרב פינטו כי "כפי שכולם פוחדים לא להידבק ממגיפה, מידות רעות מדבקות יותר מהר ויותר קשה ממגיפה. ולכן לפני שהזהירו אותנו להיות בבידוד ובריחוק, הקדוש ברוך הוא הזהיר אותנו 'הרחק משכן רע ואל תתחבר לרשע' ומדוע, כי הרשעות והרע מדבקים".

לדבריו הרב פינטו: "כמה אנשים יכלו לבנות עולמות ויכלו להיות גדולי עולם, אבל החברה והמשפחה הביאו אסון עליהם והגדילו את כוח השטן והרע בעולם. ולכן אברהם אבינו אומר ללוט: 'הפרד נא מעלי'. החיבור בינינו לא בריא לי רוחנית. החיבור עם חבר רע הוא הרס".

הרב פינטו התייחס למצב שבו האדם נהיה שותף מלא ללשון הרע: "וגם היום צריך להיזהר, שכח הפועל בנפעל, וכאשר האדם שומע ורואה דברי כפירה ולשון הרע, אפילו שהוא לא מאמין, אבל רק קרא ושומע, הוא נהיה שותף שותפות מלאה בדברים, ועתיד לתת את הדין. ולכן אנו מוצאים פעמים, שרעה קשה פתאום באה על האדם והאדם מפשפש וממשש במעשיו ולא מצא כלום, ואינו מבין למה ועל מה. אך עליו לדעת שעל הכל יביא אלוקים במשפט, ואחד הפעמים שישב בחבורת לצים או שמע ונתן כוח לאדם שטועה, כוח בזה ששמע אותו, נהיה שותף לחורבן והרס ולכן אלוקים מביא עליו את הרעה הגדולה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully