וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה של הרב פינטו: הכרה במלך מרוקו המנוח כחסיד אומות העולם

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

23.12.2020 / 16:58

ראש אבות בתי דין במרוקו מתכוון לפנות למוזיאוני השואה בוושינגטון וניו יורק בבקשה שינציחו את המלך מוחמד החמישי, שהגן על יהודי ארצו בתקופת השואה: "עשו פשע היסטורי שלא דיברו על זה"

על רקע נרמול היחסים עם מרוקו, ראש אבות בתי הדין במדינה המוסלמית, האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, מוביל יוזמה עולמית להנציח את זכרו של מלך מרוקו המנוח מוחמד החמישי ולהכיר בו כחסיד אומות העולם.

הרב פינטו מתכוון לפנות למוזיאוני השואה בוושינגטון ובניו יורק, על מנת שאלו ינציחו את המלך, שהגן על יהודי ארצו בתקופת מלחמת העולם השנייה.

יהדות מרוקו. ShutterStock
המלך הציל את יהודי מרוקו, מה שאפשר עד היום את קיומה של קהילה משגשגת/ShutterStock

הרב פינטו תיאר את ההתמסרות של המלך המרוקאי בימי מלחמת העולם השנייה להצלת היהודים: "סיפרנו כבר מה שהיה פה בשואה, כאשר היטלר שלח את גנרל וישי מצרפת, וזה דרש מהמלך את כל היהודים. אולם המלך אמר חד משמעית 'אין כאן יהודים וערבים, יש מרוקאים, והם אותו דבר, אם אתה רוצה יהודי תיקח אותי ראשון, ואם אתה רוצה שהיהודים יעטו טלאי צהוב, תשים עליי ראשון טלאי צהוב'".

"אנחנו חושבים שעשו פשע היסטורי שלא דיברו על זה ובעזרת ה' נפעל אצל ידידינו במוזיאון השואה בוושינגטון ובמוזיאון השואה בניו יורק, שינציחו בזמן מיוחד ובהנצחה מיוחדת את זכרו של המלך, אוהב היהודים, שעמד והציל את היהודים במדינתו מהשואה. המלך הוא חסיד אומות העולם. אין חסיד אומות העולם גדול יותר ממי שהציל קהילה שלמה", הוסיף הרב פינטו.

לדברי ראש אבות בתי הדין במרוקו: "ההיסטוריה מוכיחה איך בכל המדינות השלטונות שיתפו פעולה והכחידו את כל הקהילות, הרגו מיליוני יהודים, ואילו במרוקו היה 'המחנה הנשאר לפליטה'. כולם ניצלו וכך נשארה פה עד היום ארץ של חסד ורחמים, שנותנת ליהודים את כל הטוב, והכל בחסות של המלך ירום הודו ובני משפחתו שהקב"ה יאריך ימיהם בטוב".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully