וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו האישה שהוגדרה כ"אחת מל"ו צדיקות"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

27.12.2020 / 14:15

יקוטה מדר, ששניים מילדיה נרצחו בפיגוע במעלות ובן נוסף נהרג בלבנון, המשיכה לאורך כל השנים לסייע לעניים ולחלשים. במוצאי שבת קודש, פרשת ויגש, הובאה למנוחות ורבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, הציג את סיפור חייה המופלא

אמש, מוצאי שבת קודש, פרשת ויגש, העיר צפת ליוותה למנוחות את תושבת העיר האשה יקוטה מדר עליה השלום, אותה הגדיר רבה של צפת הרב שמואל אליהו כ"אחת מל"ו צדיקות". הרב אליהו גולל את מסכת חייה הפלאית של המנוחה, שלמרות הצרות הרבות שפקדו אותה שימשה דמות ומופת לשמחה ואופטימיות.

וכך כתב רבה של צפת: "אתמול בערב קברו בצפת אישה גדולה מאוד. אישה מיוחדת שכל מי שהיה רואה אותה בחייה ומכיר את סיפור חייה, היה עוצר לרגע ומסתכל אחרת על החיים. קראו לה יקוטה מדר וכל האסונות שבחיים עברו עליה. התאלמנה בגיל 35 מבעלה בחו"ל. עלתה לארץ לבד עם ששת ילדיה וגידלה אותם לתת ולתרום ולעשות למען לעם ישראל. שניים מילדיה, יהודית ודוד מדר, נרצחו בפיגוע במעלות שבו נהרגו 22 מילדי בית הספר התיכון בצפת. אחר כך בא עוד אסון גדול, הבן השלישי שלה היה מסתערב במג"ב ונהרג בלבנון, באסון צור.

אתם בוודאי מתארים לעצמכם שהאישה הזאת צריכה להיות עצובה מרירה ואולי כועסת על ה'. אולי קצת מזלזלת במצוות, אולי מיואשת, אולי עייפה, אולי חולנית, אולי מכונסת בתוך עצמה. אבל היא הייתה ההפך הגמור מכל הדברים הללו. היא הייתה אישה חכמה, פקחית ושמחה, שעד ימיה האחרונים היא הייתה עסוקה כל הזמן בלשמח ולעזור לאנשים אחרים. אלה היו יכולים להיות אנשים עניים בודדים שצריכים יחס חם או כל אחד מילדיה נכדיה וניניה.

כל שבוע היא הייתה עושה בביתה סעודות לעשרות אנשים, שיבואו ויאכלו וישמחו ויצאו עם הארת פנים. בכל הילולה של צדיקים היא הייתה הראשונה שמביאה את הכיבוד ואופה את הלחמים לאנשים, שיזכו לשמוע דברי תורה להתעלות ולשמוח בה'. האישה הזאת הייתה מלאה תמיד באהבת ה', תמיד קיבלה ממנו את הכל באהבה, תמיד אמרה שהוא עושה את הדבר הכי נכון, תמיד סומכת עליו ולא הולכת בגדולות.

משרד הביטחון הציעה לה לא פעם דירה גדולה ומרווחת במקום הבית הקטן שלה. אבל היא העדיפה את הצניעות, גם בלבוש שלה וגם בבית שלה. הבית הישן והקטן שגרה בו לא היה קטן אף פעם מלהכיל את כל האנשים שהיא דאגה לשמח ולהאכיל בביתה ולתת להם מהמעט שהיה לה. חכמינו אומרים כי השילוב של הגבורה והאהבה של נשים כמותה יוצרת אור כמו שמש "וְאֹהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּׁמֶשׁ בִּגְבֻרָתו".

אני מזכיר לעצמי תמיד את האור והשמחה והחיים של האישה הזאת. ואני מציע לכם להיזכר בה בכל פעם שעייפות, עצלות או עצבות רוצה להשתלט לכם על החיים. תזכרו אותה בכל פעם שהחיים לא התנהלו כפי שהייתם רוצים. תזכרו אותה בכל פעם שיש לכם שאלות על ה'. תזכרו בצדיקה הזו שהייתה מלאה אהבה, אור ואמונה, חסד, נתינה ואהבת ה' כל ימיה ותקבלו הרבה כח ואמונה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • צפת
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully