וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הרוחנית של הרב פינטו: תיעוד מרגש ממרוקו - תלמוד תורה בקזבלנקה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

28.12.2020 / 16:36

צפו בסרטון שמציג את תלמוד התורה החדש של ישיבת "שובה ישראל", אשר עתיד להיפתח בימים הקרובים במדינה הצפון-אפריקאית. הקמתו מהווה חלק מחזונו של הרב פינטו להרחבת גבולות התורה במדינה

בווידיאו: ההכנות לפתיחת תלמוד תורה בקזבלנקה/שובה ישראל

תיעוד מרגש הגיע היום (שני) מהעיר קזבלנקה שבמרוקו, מההכנות לקראת הקמת תלמוד תורה "יסודות התורה" של מוסדות "שובה ישראל", בראשותו של ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א, אשר יונהג על טהרת הקודש, בליווי מחנכים ומורים בעלי ניסיון של שנים רבות.

בתיעוד ניתן לראות את הישורת האחרונה של הכנת השטח לקראת הפתיחה הרשמית והחגיגית של תלמוד התורה היהודי, במבנה רחב ידיים אשר צפוי לשמש את ילדי עשרות המשפחות היהודיות שהתבססו בשנים האחרונות במרוקו, כחלק מהמהפכה היהודית של ראב"ד מרוקו הרב פינטו.

תלמוד תורה - קזבלנקה. שובה ישראל,
עשרות משפחות יהודית התבססו באזור בשנים האחרונות/שובה ישראל

לפני כשנתיים הקים האדמו"ר הרב פינטו בעיר קזבלנקה את ישיבת "שובה ישראל", הממוקמת בהיכל בית הכנסת המפואר בית אל ובה לומדים עשרות רבנים, המתמקצעים בהלכות שחיטה, כשרות ומילה, וזאת בעקבות בקשת הקהילה היהודית במרוקו לחזק את הרוח בפרט בכל הקשור לכשרות הבשר והמזון.

למרות מגיפת הקורונה שזרעה הרס גם במרוקו, הרב פינטו הכריז לפני מספר חודשים כי קול התורה בממלכה לא ייפסק אף לרגע וכי ישיבת "שובה ישראל" תרחיב את גבולות התורה במרוקו, ותקים מוסדות לבני הנוער, תלמודי תורה וגני ילדים. כאמור, כעת החלום היהודי קורם עור וגידים ותלמוד התורה צפוי להיפתח בימים הקרובים.

בנוסף, הרב פינטו נערך להרחבת מערך הכשרות למהדרין במרוקו, וזאת על פי דרישת הממשל, להכין את השטח לאלפי התיירים מישראל שצפויים לפקוד את המדינה, בעקבות נרמול היחסים בין ישראל למרוקו.

תלמוד תורה - קזבלנקה. שובה ישראל,
החלום היהודי קורם עור וגידים/שובה ישראל
דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully