וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו קורא ממרוקו: תלמדו תורה בכל יום בקביעות

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

29.12.2020 / 12:19

בשבוע הבא יפתחו ימי השובב"ים, המוקדשים לתיקון חטאי העבר. באגרת מפורטת ששלח ממקום מושבו במרוקו לכלל תלמידי "שובה ישראל" ברחבי העולם, הדריך האדמו"ר כיצד לא לפספס את ההזדמנות המיוחדת לתיקון הנפש. קראו את האגרת המלאה

בשבוע הבא, פרשת שמות, נפתח את ימי השובב"ים, הידועים ככאלו המסוגלים עד מאוד לתקן את חטאי העבר שלנו. באגרת מפורטת הדריך האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, את תלמידיו כיצד לנהוג בימי השובבי"ם וכיצד לא לפספס את ההזדמנות המיוחדת לתיקון הנפש.

וואלה! יהדות מביא ציטוטים מתוך האגרת ששוגרה הבוקר (שלישי) על ידי האדמו"ר הרב פינטו ממקום מושבו במרוקו לכלל תלמידי "שובה ישראל" בארץ ובעולם.

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. שובה ישראל,
ימי השובב"ים בפתח. הרב פינטו שיגר אגרת מיוחדת/שובה ישראל

הרב פינטו התייחס ללימוד התורה, שבכוחו לטהר ולכפר: "ויתחזק האדם בלימוד התורה, כי התורה היא התרופה היחידה למידת היסוד. והקב"ה אומר, 'בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה - תבלין'. ובלי התורה אין תרופה ליצר הרע".

"ולכן חובה עלינו לעמול בתורה", המשיך האדמו"ר. "האדם חייב שיעורים קבועים, לימוד תורה קבוע, ולא ללמוד מתי שנוח לו וטוב לו או שיש לו זמן, אלא לקבוע עיתים לתורה בספרים מסוימים, ללמוד גמרא כל יום, ללמוד הלכה כל יום, לקבוע ללמוד מוסר מספר מוסר קבוע, שכל החיים שלו יהיו מסביב לתורה".

הרב פינטו התייחס באגרתו גם לזהירות הנדרשת בשימוש בכסף כשר: "וצריך להיזהר ממה שאוכל ושותה, שכל פרנסתו תהיה נקייה ולא ח"ו גזל, כי כוח הפועל בנפעל וכאשר האדם מאכיל את בניו כסף לא טהור או כסף שהגיע אליו שלא ביושר, הנפש של האדם מתעקמת. וכמה אנשים שראינו במשך ההיסטוריה שהיו צדיקים וחסידים וילדיהם יצאו לתרבות רעה".

"ושאלו קדושים וצדיקים מדוע כך וענו ואמרו כי לא הקפידו בממון שנתנו לילדים שלהם", סיפר ראש אבות בתי הדין במרוקו, "הכוח של הכסף אם לא בא ביושר, הוא עושר שמור לבעליו לרעה וארור עושה מלאכת חבירו רמיה. כל פרוטה של חברך, יהיה חביב עליך כשלך. והרבה מפגם מידת היסוד מגיע מכסף פגום, שנכנס לחיי האדם".

לקריאת האיגרת המלאה >>

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully