וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבה של ירושלים: הסגר - עונש בעקבות היעדר זהירות בכבוד בית הכנסת

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

29.12.2020 / 14:18

הראשל"צ רבי שלמה משה עמאר עודד בשיעורו את ההתחסנות מפני הקורונה ("דיברתי עם רופאים גדולים והם אמרו שאין מה לפחד") והסביר: "אשמים אנחנו, צריכים אנחנו להתעורר ולהקפיד על כבוד בתי הכנסת"

הרב הספרדי הראשי בישראל שלמה משה עמאר בטקס לכל איש יש שם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, מאי 2011. עומר מירון
הרב הספרדי הראשי בישראל שלמה משה עמאר בטקס לכל איש יש שם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, מאי 2011/עומר מירון

רבה של ירושלים, הראשל"צ רבי שלמה משה עמאר, התייחס לסגר השלישי שהוטל על אזרחי ישראל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והזינוק במספר החולים. לדבריו של הרב עמאר, העונש בא בעקבות היעדר זהירות בכבוד בית הכנסת.

"זה שעכשיו סוגרים ופותחים מראה שהקב"ה מעורר אותנו על כבוד בתי כנסיות", אמר הרב עמאר בשיעורו. "יש אומרים ככה וככה, לא. אשמים אנחנו, צריכים אנחנו להתעורר ולהקפיד על כבוד בתי הכנסת".

הרב התייחס לדיון סביב החיסונים ואמר כי "הקב"ה ריחם עלינו. דיברתי עם מדענים ורופאים גדולים, אחד לומד איתנו, פרופסור שטרית, בא ואמר לי שאפשר לעשות בלי שום פחד".

"הרופאים בדקו. לא צריך להתחכם, בפרט שגם גדולי ישראל סמכו ידיהם, יש אנשים עם כל מה שלא יהיה, אוהבים להיות הפוך, יש בזה כמה סיבות, לא נפרט, סיבות של הבל. מה יש לנו להסס לא דרך התורה כך. אני הקטן הולך בעקבות רבותינו הגדולים", הבהיר רבה של ירושלים.

הרב עמאר הוסיף על מתנגדי החיסונים ואמר: "אנחנו כל הזמן התפללנו שהשם יעצור המגיפה, כל בית ישראל התפללו, צמו צומות, אמרו קטורת, ולכאורה יש כאלה אומרים - הנה בסוף מדענים עשו חיסון, לכאורה המגיפה לא נעצרה בנס, אלא מה, להבדיל הם הצליחו. אבל זה תעתועים ושקר, זה אחיזת עיניים. הקב"ה הוא מוליך, הוא גם נותן חכמה לאדם לעשות דברים וכשהוא רוצה - מצליחים אם לא רצה יכולים במקום לעצור ח"ו לעשות ההיפך".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully