וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדוע ישנת?": ההסבר המפתיע של גדול הפוסקים לאשתו

שרה כהן, בשיתוף שובה ישראל

30.12.2020 / 10:27

הרב שלמה זלמן אוירבך אמר לאשתו שהוא זקוק לשקט לשם הכנת שיעור, אך כאשר היא נכנסה לחדר, מצאה אותו נח. "אם לא יהיה לי כוח, השיעור לא יהיה טוב", הסביר. כיצד זה מתקשר לפרשת השבוע ולעולמנו?

מנוחה היא לא בטלה, לפעמים היא הכרחית לעשייה. תשאלו כל מאמן כושר והוא יסביר לכם שכדי שהאימון יהיה אפקטיבי - חייבים לנוח בין תרגיל לתרגיל ולעשות הפסקות בין אימון לאימון. איך זה קשור לפרשת השבוע, פרשת ויחי? קבלו את הפנינה היומית של העיתונאית סיון רהב מאיר, כולל סיפור על גדול הפוסקים רבי שלמה זלמן אוירבאך.

וכך כתבה רהב מאיר בדף הפייסבוק שלה:

"חיים שיש בהם שלווה ורוגע הם ברכה. מעניין שכאשר יעקב נפרד מבניו בפרשה, הברכה הזו חוזרת שוב ושוב. ברגעיו האחרונים יעקב מביע סלידה מפזיזות, בהלה וחוסר שיקול דעת. לעומת זאת, הוא מברך את ילדיו במנוחת הנפש ויישוב דעת: 'וַיַּרְא מְנֻחָה כִּי טוֹב', הוא אומר ליששכר.

הנה סיפור קטן על מנוחה נכונה - יום אחד בשעת צהריים אמר הרב שלמה זלמן אוירבך לאשתו שתמסור לכל מי שיתקשר שהוא צריך להכין כעת שיעור. כשנכנסה האישה אל החדר הבחינה שהוא נח על מיטתו. הרי אמרת שאתה מכין שיעור, היא תמהה, היכן הספרים? מדוע ישנת? ענה הרב 'גם לנוח לפני השיעור זו הכנה של השיעור. אם לא יהיה לי כוח, השיעור לא יהיה טוב'.

אנחנו בתקופה מאתגרת. הורים טרודים צריכים לדעת לנוח ולהרפות בזמן, מורים עסוקים צריכים להחליף כוחות, אנשי ציבור ועובדים צריכים לעצום עין לפעמים. כך יהפוך העולם ליותר נינוח, מתון ואפקטיבי. כך יתקיים גם בנו חלק מברכתו של יעקב".

שרה כהן, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • מנוחה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully