וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקורת של ראב"ד "העדה החרדית": "שכחנו להתפלל"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

30.12.2020 / 10:40

הרב משה שטרנבוך נאם באירוע תורני ואמר כי בשעה שכולם מדברים על החיסונים, צריך לזכור גם להתפלל לקב"ה לסוף המגפה

ראב"ד "העדה החרדית", הרב משה שטרנבוך, התייחס באירוע תורני שהתקיים בקהילת "תולדות אהרון" למגיפת הקורונה ואמר כי כולם מדברים על החיסונים, אבל אף אחד לא מדבר על כך שצריך להתפלל לה'.

"יש מגיפה בכל העולם, רבים חללים הפילה. והרבנים והאדמורי"ם יושבים ודנים בשבועות האחרונים אם יש חיוב לקחת את החיסון או לא", אמר הרב שטרנבוך. "לצערנו התרגלנו לתלות הכל בטבע, אבל מלבד חובת ההשתדלות, אנחנו צריכים לפנות גם בתפילה להקב"ה".

הרב משה שטרנבוך. Creative Commons
הרב שטרנבוך/Creative Commons

הרב שטרנבוך הוסיף: "צריכים אנו לדעת שהמגפה באה מהקב"ה והישועה תבוא כי זהו רצון הבורא, והבורא עולם ממתין שאנחנו נשוב בתשובה ונבין שהוא הבעל הבית של כל הבריאה. אין טבע בעולם, הקב"ה מנהיג את העולם מתחילתו ועד סופו, והקב"ה בצער גדול שבזמן כזה שיש צער, לא מדברים כלל על הקב"ה".

עוד אמר בנאומו: "בשנים קודמות, כאשר יהודי אחד נפטר, כל המדינה הייתה רועשת בתפילה לקב"ה. אני זוכר בתחילת המגיפה, כאשר עוד לא היה כל כך נורא ולא ידעו שימותו ממנה, כולם בכו ובכו ללא שיעור בתפילות. והיום, כאשר מתו יהודים בכל העולם מהמחלה, ואין אף אחד מאיתנו שיודע מתי זה ייגמר והאם יהיה חלילה יותר גרוע, הרי היו צריכים לשמוע תפילות ותחנונים, וכל הרבנים והאדמורי"ם צריכים לפעול שכולם יקראו לקב"ה בתפילה".

"בעוונותינו הרבים אנחנו יושבים בשקט, ולא מדברים על תפילה עד שאפילו אבינו מלכנו לא אומרים, רק יושבים ודנים האם לקחת את החיסון או לא", הוסיף הראב"ד. "צריכים אנו להכיר בכך שהקב"ה מנהיג העולם ואין טבע ומקרה בעולם כלל. תחילת המגפה הייתה מהקב"ה, וסוף המגפה תהיה גם מהקב"ה, ובזכות שיהודים יושבים ולומדים תורה ומקבלים על עצמם להמשיך ללמוד תורה, נזכה לראות ישועת ה' בקרוב".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully