וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לזיכרון עולם". הרב פינטו חשף: זו הסיבה שאני נמנע מלמסור שיעור

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

30.12.2020 / 11:00

בימים האחרונים חש האדמו"ר חולשה רבה בעקבות הידבקותו בנגיף הקורונה. באגרת לתלמידיו הוא כתב: "יש בליבנו צער ויגון, כי השיעורים הם החיות שלנו ומה שמחזיק אותנו במסלול החיים"

בימים האחרונים נמנע האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מלמסור שיעור לאלפי תלמידיו דרך הרשתות החברתיות, וזאת מפאת חולשתו הרבה שבאה בעקבות הידבקותו בנגיף הקורונה. אמש (שלישי) הוא חשף בפני תלמידיו את תחושותיו, באגרת ששיגר אליהם ממעונו שבקזבלנקה.

"יש בליבנו צער ויגון שלא מוסרים שיעור בימים האחרונים", כתב הרב פינטו בראשית דבריו, "והשיעורים הם החיות שלנו וזה מה שמחזיק אותנו בבריאות ובכל מסלול החיים".

האדמו"ר הרב פינטו ביקש לפרט ולהסביר את דבריו: "והנה שני דברים מונעים מאיתנו למסור שיעור:

א. אם מרגישים שלא ראויים לדבר דברי מוסר ודברים שאנו מתחזקים בהם. כי דברי המוסר מכוונים אותם לעצמנו ומי שרוצה יחד עימנו להתחזק, אנו מדברים בקול לבני עדתינו.

ב. כאשר אנו בחולי או בחום ופוחדים שתצא תקלה תחת ידינו, כדברי הגמרא, שליח צבור שנכשל בתפילה ידאגו כל הקהילה".

הרב פינטו. יח"צ,
למרות חולשתו, הרב פינטו פירט בפני תלמידיו את דרך ההתחזקות בימים אלו, ימי השובב"ים המתקרבים/יח"צ

הרב התייחס לנגיף הקורונה ולחולשה הרבה אותה חש בימים האחרונים: "בימים אלו, שסובלים אנו מהנגיף המר והנמהר והחולשה של החולי שסובלים ממנו - מכביד עלינו מאוד ומצער אותנו צער גדול. אבל לתקן באנו ולא לקלקל, ואם אפשר להוסיף שורות לכתבים למען יחקקו לזיכרון עולם וישתו העדרים מתורת חיים של אבותינו ורבותינו זצוק"ל, זכות רמה היא ותעלה לזיכרון לפני כסא הכבוד".

למרות חולשתו, האדמו"ר הרב פינטו טרח לפרט בפני תלמידיו את דרך ההתחזקות בימים אלו, ימי השובב"ים המתקרבים: "הנה נכנסים לימי השובבי"ם, ימים נוראים שהם כעין עשרת ימי תשובה, לעניינים של מידת היסוד. וככל שנוסיף ונחדד עוד מנהגים והנהגות, על מה שדרשנו וכתבנו בשנים שעברו, זכות לנו ולבני קהילתינו ודברים אלו מטהרים את העולם. הנה מובאת עצה טהורה מבעלי שם, אשר עבדו את הקב"ה בקדושה ובטהרה, ובנו מסילה לימי השובבי"ם בעבודת השם, זכה וברה. הנה יום שישי, ישלים שנים מקרא ואחד תרגום. ויש צדיקים שנהגו לפני חצות היום ויש צדיקים שנהגו להשלים אחרי חצות היום. ועניין שנים מקרא ואחד תרגום ביום שישי, מעוטר בטלית ובתפילין, מעלתם גדולה ביותר, וכשיסיים שנים מקרא ואחד תרגום, יפריש כמה פרוטות לצדקה, כמנין שמו. למשל אברהם, יקח כמספר אברהם ויפרוש לצדקה, ואחרי כן ילמד חמש פסוקים מכל אות ואות משמו, על סדר א-ב".

הרב פינטו המשיך לפרט: "וכדי להבין הדבר, אם שמו אברהם, חמש פסוקים מהתורה המתחילים באות א' וחמש פסוקים מהתורה המתחילים באות ב' וחמש פסוקים המתחילים באות ר' וכו'. ואחרי כן יעבור למשנה. ויקח משנה המתחילה ב-א' ומשנה המתחילה ב-ב' ומשנה המתחילה ב-ר' וכן הלאה. ואחרי כן יקח מאמר מהגמרא המתחיל ב-א' ומאמר המתחיל ב-ב' ומאמר המתחיל ב-ר'. וכן מאמר מהזוהר הקדוש המתחיל ב-א' ומאמר המתחיל ב-ב' ומאמר המתחיל ב-ר'".

על מעלת ימי השובב"ים כתב: "וכח לימוד זה מועיל מאוד בימי השובבי"ם, לתקן את מדת היסוד ולכפר על העונות והפשעים של ימי הנעורים. והנה עוד בימים האלו, טרם באו ימי השובבי"ם, ירא השם יכין ויסדר על פי שמו את הפסוקים והמשניות, הגמרות והזוהר, כך שהלימוד יהיה דבר דבור על אופניו בנקל".

"ובכח כל הלימוד והמעשים הקדושים האלו, נזכה לתקן עולם במלכות שדי ולמתק הדינים ולהרבות הזכויות", כתב הרב פינטו לסיום וחתם את דבריו: "באימה וחרדה ויהיו דברי אלו אשר התחננתי לפני השם, יאשיהו יוסף".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully