וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הקורונה: האם מפעל השלוחים של חב"ד בישראל יתכנס?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

31.12.2020 / 13:00

כ-1,000 שלוחי חב"ד בישראל היו אמורים לפתוח בשבוע הבא את הכינוס השנתי, אולם מגיפת הקורונה שינתה את התכניות. וואלה! יהדות מציג בפניכם את המספרים של עולם השליחות הישראלי והתרחישים הצפויים

כינוס השלוחים של חב"ד. צעירי חב"ד,
כינוס השלוחים של חב"ד/צעירי חב"ד

מגיפת הקורונה הצליחה לשנות סדרי עולם ואחרי שהקורונה ביטלה את קיום כינוס השלוחים העולמי של חב"ד, המתקיים בניו יורק מדי שנה והעבירה אותו למתחם הווירטואלי, ייאלץ ככל הנראה גם כינוס השלוחים הישראלי השנתי, הנערך על ידי ארגון העל של השלוחים בישראל, צעירי אגודת חב"ד, להודיע אף הוא על מהלך דומה.

בכל שנה מהווה הכינוס במה להצגת יוזמות חדשות, שאמורות להוביל את הפעילות השנתית של שלוחי חב"ד. הוא נערך במשך מספר ימים והשלוחים מתנתקים ממקום מגוריהם ומנסים להיכנס לאטמוספירה אחרת. לכן, יהיה זה אתגר לא פשוט לעשות זאת באופן וירטואלי.

עולם השליחות של חב"ד בישראל חווה בשנים האחרונות פריחה משמעותית ופריצה לקהלים חדשים. אם בעבר, הרצון של משפחה חבדית אדיאליסטית היה לצאת לשליחות אי שם בחוץ לארץ, כיום האידיאל הוא לצאת לשליחות דווקא בישראל.

בד בבד, גם הקהל בישראל מחבק עוד ועוד את הפעילות הזו של חב"ד וכיום, יותר מבעבר, הקהילות שנוצרות ומתגבשות סביב בתי חב"ד בישראל חשות את החובה ליטול חלק במימון הפעילות המגוונת של בתי חב"ד.

כינוס השלוחים של חב"ד. צעירי חב"ד,
יעברו לזירה הווירטואלית? זה לא יהיה פשוט/צעירי חב"ד

בחב"ד אומרים: "הישראלים כיום מבינים את מה שבקהילות בחו"ל היה מובן כבר מזמן. אנשים רוצים שכל שקל שהם תורמים, יחזור לקהילה בהם הם חיים וכאשר אתה תורם לשליח חב"ד, אתה יודע ש-100 אחוז מהתרומה נשאר בקהילה. במקום לתרום לארגונים גדולים וטובים, אנשים רוצים לראות איך הכסף שלהם יוצר שינוי בקהילה בה הם חיים".

כיום, מפעל השליחות בישראל מונה כ-1,000 משפחות שלוחים ולפי הנתונים של צעירי חב"ד, המשפחה ה-1,000 תצא במשך השנה הזו לשליחות באחת מערי ישראל. בתי חב"ד בישראל, מעבר לדוכני הנחת התפילין שאנו נתקלים בהם לרוב ואירועי החגים המפורסמים, נוגעים כמעט בכל תחומי החיים, החל ממעדוני נוער ועד מועדוני קשישים, הפעלת מוסדות חינוך לכל הגילאים, בהם מתחנכים עשרות אלפי תלמידים ותלמידות ובתי תמחוי ומפעלי חלוקת מזון, המאכילים באופן קבוע עשרות אלפי משפחות רווחה.

מי שעומד בראש מפעל השליחות הישראלי הוא יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, שקיבל לא מעט עיטורים ותעודות הערכה ממדינת ישראל. הוא מצליח בכל פעם להיות מקורי ולחדש, ותמיד להישאר רלוונטי ועכשווי, מבלי לפגוע כהוא זה באותנטיות הח"בדית.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חב"ד
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully