וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: "יש הרבה ניצוצות הקודש במרוקו. מלכות של חסד"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

4.1.2021 / 12:09

ראש קהילת "שובה ישראל" פרסם דברים לכבוד יום ההילולא של רבנו יעקב אבוחצירא ושל רבנו הרמב"ם ועסק בין היתר בנרמול היחסים בין ישראל למדינה האפריקאית: "יפתחו עוד ישיבות ותלמוד תורה לילדים"

היום (שני), כ' טבת, חל יום ההילולא של רבנו יעקב אבוחצירא זצוק"ל - זקנו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו יבדלחט"א, וכן ההילולא של רבנו הרמב"ם זצוק"ל.

הרב פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, שירטט אמש לתלמידיו דברי תורה על קדושי העולם הרמב"ם וזקנו בעל ה'אביר יעקב': "בכל זמן שמזכירים את רבנו הרמב"ם, חושבים אנו על מעלתו וגדולתו ומחדדים יסוד גדול, איך צריך ללמוד, לכבד ולקבל דעות אחרות בתורה הקדושה", כתב הרב פינטו.

הרב פינטו המשיך: "כשיצאו בני ישראל ממצרים והגיעו לים סוף, הקב"ה קרע את הים לכל שבט לבד. והיה קיר של מים שקופים, מבדילים בין שבט לשבט. ומדוע, להודיע ולידע שיש כמה דרכים בעבודת השם וכל דרך לא סותרת את הדרך השנייה ובסוף כולם מתחברים לאחד".

"ולכן יזהר האדם ממחלוקת עם אנשים, שדעתם ועבודת השם שלהם אחרת משלו", הזהיר הרב פינטו. "וצריך לדעת שעבודת השם היא כמין עץ עם גזע וענפים ושורשים. והרב הוא הגזע והתלמידים הם הענפים והשורשים. הם מייסדי הדרך וכל אדם שורש נשמתו והקשר שלו לעץ אחד ואתה לא יכול לפסול עץ אחר. ולכן אדם שפוגע ברבו, פוגע בשורש ובגזע של העץ ואין רפואה למכתו. וכבר ראינו ושמענו ולמדנו שאנשים שהלכו אחרי יצרם וחשבו שצודקים, אבדו את כל עולמם. וכבר רבי יוחנן לא הסכים למחול לריש לקיש גיסו, עד שמת. משום שפגם בעץ של רבי יוחנן. ולכן דברים אלו הם דברים שאין להם שיעור. וכמה שאדם יהיה זהיר וחכם, יזדרז יותר להקפיד ולנהוג בחומרה גדולה יותר".

הרב יאשיהו פינטו במרוקו. שובה ישראל,
הרב עסק גם בימי השובבי"ם/שובה ישראל

הרב פינטו סיפר כי "ידוע שבזמן הרמב"ם היו כמה זרמים, זרם אחד של הספרדים אשר היו בגירוש ספרד, פורטוגל, וונציה. והם ותורתם הייתה תפיסה אחרת, הם היו יוצאים ובאים בבתי המלכות ובמסדרונות השלטון, ותורתם והשקפתם הייתה איך לשמור על תורת ישראל ועל התפיסה בצורה של תורה ועבודה. "ולכן הרמב"ם כתב את 'מורה נבוכים' וכן כל תפיסתו הייתה איך ללמד את הדורות הבאים, להבין ולדעת איך להתנהג בעולם, שמצד אחד שומרים על מסורת ישראל ומצד שני מתמודדים עם העבודה, עם הקדמה, עם הרפואה ועם כל חיי היום יום", הוסיף.

"והצד השני היו חכמי אשכנז, שישבו בגרמניה וחלק בצרפת, ששם ישבו רש"י, בעלי התוספות, שעבודת השם שלהם הייתה ישיבה על התורה ועל דקדוקי התורה. וכאשר ספריו של הרמב"ם הגיעו לצרפת, עמדו ונידו והחרימו את הרמב"ם ואת ספריו, ועד שהגיעו למצב שלקחו את ספרי הרמב"ם בצרפת ושרפו אותם. המחלוקת התפיסתית נגררה למקום מסוכן, ואחרי ששרפו את ספרי הרמב"ם, לא עבר זמן ונענשו בצרפת ונכנסה גזרה לשרוף את הש"ס ואת כל כתבי הקודש. ורבנו יונה זצוק"ל, שהיה בדעה הראשונה נגד הרמב"ם, הבין את הטעות ועשה תשובה גמורה וכתב את ספר המוסר הקדוש 'שערי תשובה' והקדיש את ימיו מאותו היום להסתובב מעיר לעיר, מכפר לכפר ולחזק את דברי הרמב"ם ולדבר מה המחלוקת יכולה להרוס ולהחריב".

הרב פינטו סיכם את הדברים וכתב לתלמידיו: "אין דבר יותר קשה מהמחלוקת, מהלשון הרע, מאבק לשון הרע. אדם שנכנס לעולם של המחלוקת ושל הפלגנות והרהורים, על דרך של גדולי ישראל, אין סכנה יותר קשה לו ולמשפחתו ולדורות הבאים אחריו. המחלוקת מכלה את הפרנסה ומחריבה כל חלקה טובה. אל תיכנס לעולם לדברים שאתה לא מבין ולא יודע. אמת שהיצר הרע מראה לאדם דברים שנוח לו לדבר עליהם, כי זה נותן לו הצדקה בנפש על טעויות שלו, ונותן לו בטחון בדרכו בזה שפוסל ופוגם באחרים. אך החורבן שנשאר לו בידו, לו ולדורות הבאים, אין רפואה למכתו".

על ימי השובבי"ם אמר הרב פינטו: "ולכן בימי השובבי"ם שהם הימים הקשים ביותר, שעליהם נאמר 'ותצפנהו שלושה ירחים'. זה חודש טבת וחצי שבט, תמוז וחצי אב. אלו חודשים של עשו והשטן מרקד בחודשים אלו. ולכן מי שלא שומר נפשו מכל משמר בימים אלו, נותן כח לס"מ".

האדמו"ר הרב פינטו התייחס גם לנרמול היחסים בין ישראל למרוקו: "וב"ה עכשיו שנפתח העולם למרוקו, שיודעים אנו ומרגישים שיש הרבה ניצוצות הקודש פה במרוקו, מלכות של חסד, אפשר להשיג פה תורה ב"ה בישיבה הקדושה במרוקו, ועוד יפתחו עוד ישיבות, תלמוד תורה לילדים אשר יהיה ברוח החינוך של 'שובה ישראל', הכשרות ב"ה בצדקות ובטהרה לשם שמיים".

"וכל קברי הצדיקים אשר אחרי אדמת הקודש, זו הארץ השנייה שטמונים בה קדושי עליון, שקידשו האוויר ומפה יצאו קדושי עליון, שעליהם עומד העולם", הוסיף ראש אבות בתי הדין במרוקו, "וכמה סודות במרכבת השכינה גילו לנו קדושי מרוקו, והשלימו הבנת המרכבה של השכינה. ונשתדל בימי השובבי"ם לדבוק ב"עשה לך רב" בעולם הזה ובעולם הבא. שיהיה מליץ יושר עלינו, בימי חבלי משיח, שהאמת נעדרת. ומבקשים מאבותינו הקדושים בבכי ובאימה, להיות מליצי יושר על הכלל ועל הפרט, על כל בני הקהל הקדוש שהולכים בתמימות ובנאמנות, ושומרים ומקיימים את כל דברי התורה ואת ההנהגות והמנהגים", כתב לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully