וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי לא היה רוצה לתקן את החטאים שלו? הנה כמה עצות טובות

הרב גבאי גלעד, בשיתוף שובה ישראל

4.1.2021 / 12:46

הרב גבאי גלעד ליקט פנינים מתורתו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו בנושא: הנה כמה סגולות לבריאות הגוף והנפש

ימים אלו, בהם אנחנו מתחילים לקרוא את פרשת שמות, נקראים ימי השובבי"ם, והם מסוגלים מאוד לתיקון חטאי הנעורים.

לימי השובבי"ם יש כוח התשובה, כוח התיקון, וחס ושלום כאשר הזמן חולף והאדם לא מתקן את חטאות הנעורים, הקטרוג גדול ביותר. ועל זה אנו מתפללים לקב"ה - "אל תזכור לנו עונות ראשונים". עונות ראשונים - אלו חטאות הנעורים שעליהם עומד כל בניין הרע של האדם. ואותם חטאים עומדים וצועקים, ומבקשים לטרוף את כל הטוב שעושה האדם וגוררים אותו למקומות לא טובים.

הנה לקט סגולות שימנעו מהאדם לחטוא:

- סגולה שלא לפגום בברית קודש, ליזהר בשמיעת לשון הרע, עסקי עריות, ליצנות ודברים בטלים וכדומה, וכל שכן שיזהר באמירתם. וכידוע על ידי שמיעת הדברים האסורים יבוא לידי הרהור בהם, שנאמר "ונשמרת מכל דבר רע" (דברים כ"ג), ואמר רבי פנחס בן יאיר במסכת כתובות (מה, א): אל יהרהר אדם ביום ויבוא לידי טומאה בלילה. ולכן הוזהרנו בתורה "ודברת בם", ולא בדברים בטלים.

- סגולה שלא יפגום בברית קודש, ליזהר בשעה שמברך ברכה, שלא ידלג מילים וכן יזהר לא לברך ברכה לבטלה. והטעם הוא, שהפוגם בפגם הזה סותם על ידי עוון חמור זה את הברכה העליונה (מידת מלכות), מלהשפיע לתחתונים. לכן, אם אינו מברך, הרי הוא סותם את הברכה העליונה. וזהו הטעם שצריך לברך מאה ברכות בכל יום. לפתוח אותה ברכה עליונה הכלולה ממאה (שערי אורה).

- סגולה שלא יפגום בברית קודש, שאם נדר ישלם נדרו. שנא', "נדרי לה' אשלם" (תהילים ק"ז, י"ז) ואם אינו מקיים, סופו לפגום בברית קודש. שנאמר: "אל תתן את פיך לחטיא את בשרך" אל תתן את פיך, בנדר ולא לשלם שאז תגרום להחטיא את בשרך ולפגום בברית קודש.

- סגולה לזכות בראיית פני השכינה ולקום בתחיית המתים, שיזהר מלפגום בזרעו. שאם לא כן, מאחר שגרם מיתה לזרעו, אזי לא יחיה לתחיית המתים, מידה כנגד מידה.

אדם יהודי מתפלל עם תפילין ועם טלית. ShutterStock
לקט סגולות שימנעו מכם לחטוא/ShutterStock

- סגולה לתיקון היסוד, לאסוף צדקה בשביל אנשים ובעבור זה מקבל בזיונות. ומסופר על זקני הבבא מאיר זצוק"ל שאמר לאדם שהיה תפקידו גבאי צדקה שיתן לו כסף והוא ישתתף בביזיונו, ללמדך כמה מרובה מעלת המתבזה. והטעם שזה מועיל לתיקון הברית,לפי מאמר הגמרא במסכת נדה (דף יג.) אמר ר' אמי 'כל המוציא זרע לבטלה כאילו שופך דמים', ועוד ידוע שהמבזה את חברו הרי זה שופך את דמו, נמצא שכאשר מבזים אותו בגלל איסוף הצדקה וכאילו נשפך דמו, הרי הוא מתקן את שפיכות הדמים בפגם הברית שנכשל בו.

- סגולה שלא יבוא לאדם מחשבת עריות, שיזהר האדם בריבוי אכילה ושתייה בפרט אכילה של הלילה. ויזהר בפרט באכילת חלב, ביצים, שום, יין ישן ואתרוג. משום שגורמים לתאווה.

- סגולה שלא יבוא לאדם מחשבת עריות, שיזהר שלא ישן בחדר לבד, שעלול להיגרר לחטא. על כן הבבא מאיר זצוק"ל היה מקפיד לא לישון לבד בחדר. וכדי להינצל ממחשבות לא טובות וחלומות רעים, סגולה לישן עם תינוק בחדר, ועוד ישתדל לישון על צד שמאל.

- סגולה שלא יטמא עצמו מתוך השינה, שיקפיד שחדרו יהיה נקי וללא רעי של תינוקות. וכן יקפיד שלא יהיו נעליים או מכנסיים תחת ראשו, וכן לא יניח ידו על הלב או על הירך בזמן השינה. שכל אלו גורמים לחלומות לא טהורים העלולים לגרום לפגם הברית.

- סודות קבלה הם דברים העומדים ברומו של עולם, ונקראת קבלה מלשון שאדם מקבל מחברו, ולא בהעברה ובפרסום להרבה אנשים. וסגולה שאדם לא יפגום במידת יסוד, שלא יגלה סודות קבלה לאדם שאינו ראוי, שנאמר "סוד ה' ליראיו ובריתו להודיעם", שאדם צריך לומר את סוד ה' דווקא ליראיו, ואם לא, "ובריתו להודיעם" שסופו לפגום בברית קודש.

- הרוצה שתתקבל תפילתו, יזהר מלפגום בברית קודש.

הרב גבאי גלעד, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • סגולות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully