וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: מדוע אדם מפחד כאשר הוא נתקל בכלב?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

5.1.2021 / 15:20

האם גם אתם נרתעים כשאתם פוגשים ברחוב כלב או מפחדים משלל דברים אחרים? דעו שזה רק סימן לבעיה גדולה יותר. הרב פינטו הסביר את הדברים באגרת מיוחדת לימי השובבי"ם

ימים אלו, ימי השובבי"ם, הם ימי חשבון נפש. אך כיצד האדם יידע מה עליו לתקן ובמה הוא צריך לשנות את דרכו? האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, פותח צוהר לעולם הפנימי ובאגרת ששיגר הבוקר (שלישי) לתלמידיו, הוא מבאר כיצד האדם יידע על מה לשוב בתשובה.

הרב הסביר על הקשר של האדם עם 10 הספירות והמידות הקדושות, ועל מידת היסוד. לדברי הרב פינטו: "צריכים אנו לדעת שהקב"ה אינו מדבר עם האדם בצורה ישירה, אלא יש אצל כל אדם את המידות האלו שעלינו לדעת שהם שליחים של הקב"ה. וכל נטייה וכל התעוררות של אחת מן המידות, האדם צריך לחדד את חושיו ולהבין מהרצון ומהנטייה של המידה, מה הקב"ה רוצה ממנו ומה טוב ונכון לו לעשות".

"ולזה הקב"ה נתן לנו עזר, שאם אתה לא יודע ומסתפק מה הקב"ה רוצה ממך ואתה לא מבין דרך החושים ודרך המידות שהקב"ה נתן לך, מה רצון השם, אז עשה לך רב שיעזור לך, שהוא מבין ויודע את רצון השם והוא מבין את החושים ואת ההרגשות, ועל פי מה שתגיד לו הוא יקרא ויפענח ויגיד לך, מה רצון השם ומה טוב לך לעשות", כתב האדמו"ר הרב פינטו.

כלב נושך. ShutterStock
מפחדים מכלבים? יש לכך סיבה/ShutterStock

האדמו"ר הוסיף על תפקידו של הרב: "וזו היא טעות מהיסוד שאדם עושה לו רב, שהרב עצמו לא יודע את החושים שלו ומה השם רוצה ממנו. צריך לדעת, רב זה לא רק להלכה, אלא רב זה לנבכי הנפש ולהבנה איך ללכת ביער העבות של החיים".

"ועלינו לדעת כי כל אהבה, כל יראה, כל רגש העולה פתאום בחיים, יש בו סימן מהקב"ה ועלינו לדעת לפענח נכון את הרגשות וההרגשות כי הכל מעשי ידיו והכל שליחיו של הקב"ה לתיקון פרטי ולתיקון עולם במלכות שדי", כתב הרב פינטו.

"וכך כשאדם רואה כלב או דבר שמפחיד אותו ומרגיש פחד, יידע שהפחד הזה הוא רק סימן ויש לו בעיה בשמים, שצריך להכניס פחד בליבו ממעשיו. וכן כשמגיע לאהבה או ליראה צריך לדעת, שצריך לחזק את אהבתו להקב"ה ולתורה. וכן יראה מדבר מסוים צריך לדעת שעליו לחזק את היראת שמים שלו", כתב באגרת לתלמידיו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully