וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שומעים על חולים הנמצאים בסכנה": הקריאה של רבני העיר החרדית

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

6.1.2021 / 14:59

בעקבות העלייה במקרי הקורונה, רבני העיר מודיעין עילית הורו לתושבי המקום לומר ביום חמישי את תפילת "והוא רחום" ובנוסף, את סדר הוידוי ואבינו מלכינו: "מחובתנו לזעוק ולהריע בכל הלב לפני היושב במרומים"

מודיעין עילית בימי קורונה, 6 באפריל 2020. מאיה הורודניצ'אנו
מודיעין עילית בימי הקורונה/מאיה הורודניצ'אנו

רגע לפני שהסגר השלישי נכנס לתוקף ולאור ההתפשטות המדאיגה של נגיף הקורונה, רבני העיר מודיעין עילית פרסמו קריאה בה הם מורים לבני עירם לומר מחר, יום חמישי, את תפילת "והוא רחום" ובנוסף לומר בתפילה את סדר הוידוי ואבינו מלכינו. על הקריאה חתמו הרבנים, הרב מאיר קסלר והרב ישראל זיכרמן ושאר רבני העיר החרדית.

"לרגל המצב הקשה של ריבוי החולי שהולך ומתפשט רחמנא ליצלן", כתבו הרבנים במכתבם, "ויותר ויותר שומעים על חולים הנמצאים בסכנה, ולא עלינו מתוכם מספר לא קטן שלא זכו להבריא ונסתלקו מן העולם".

"וגם את עירנו פוקדים אסונות לא עלינו, לכן מחובתנו לזעוק ולהריע בכל הלב לפני היושב במרומים שיאמר למשחית הרף ושיגאלנו במהרה", הוסיפו הרבנים בקריאתם.

עוד כתבו כי "ובאנו לעורר את הציבור הקדוש, שביום חמישי הבא עלינו לטובה, יאמרו 'והוא רחום' בכוונה גדולה וכפי שעוררנו מכבר, ויוסיפו לומר מיד אחרי חזרת הש"ץ וידוי, וי"ג מידות, כמודפס בסידורים, ולאחר אמירת והוא רחום יאמרו אבינו מלכנו".

קודם לכן היום, הורה שר התורה הרב חיים קניבסקי: "יש לשמור ולהקפיד על הוראות הרופאים והתקנות שנקבעו בכדי לעצור את המגיפה ולהקפיד בזהירות יתירה על החולים והקשישים שהם בסכנה יתירה, בלי שום הוראת היתר".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully