וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו על בנו ממשיך דרכו: "לא זז כל חייו מעבודת השם"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

25.1.2021 / 8:09

באופן יוצא דופן ומיוחד שיבח האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את בנו חביבו, ממשיך דרכו, רבי יואל משה. הדברים נאמרו בתום שיעור חובק עולם שמסר, שם האריך על סגולת ספר דברים. צפו

בווידיאו: שיעורו של רבי יואל משה פינטו/שובה ישראל

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, שיבח באופן יוצא דופן את בנו חביבו ממשיך דרכו, רבי יואל משה פינטו, ואמר עליו שהוא "קדוש עליון, אור של עם ישראל, וממנו יבוא משיח צדקינו".

את הדברים אמר הרב פינטו לאחר שיעור שמסר בנו רבי יואל משה, שיעור שעסק בפנימיות פרשת השבוע ובגלות הארוכה שעם ישראל נמצא עדיין בתוכה.

האדמו"ר הרב פינטו הוסיף לשבח את בנו ואמר עליו שהוא "קדוש במידת היסוד" וכי הוא "לא זז כל חייו מעבודת השם ולא זז כל חייו ממה שאמרנו לו".

לדברי הרב יאשיהו פינטו על בנו הרב יואל: "כל השנים של הייסורים - הוא עמד עם הרבנית וגידל את הילדים. אשריו מה טוב חלקו, רוח השם עליו, קדוש קדוש יאמר לו".

בשיעור עצמו, ששודר ברשתות החברתיות לאלפים רבים מכל העולם, הרחיב רבי יואל משה פינטו על סגולת קריאת ספר דברים, שפרסם אביו ראש אבות בתי הדין במרוקו: "נוכל להבין מעט מהסגולה הנפלאה והעצומה הזו של קריאת ספר דברים, שכבוד מורינו ורבינו ביאר וגילה לנו בדור הזה - שהוא האחרון לפני הגאולה".

רבי יואל פינטו הסביר את עמקות הרעיון של ספר דברים: "יש בשמיים את הרקיעים - השערים שמפרידים בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא, ודרכם כל התפילות עולות. משה רבינו לפני פטירתו, ביקש 'בעלות' על התשע מאות חמישים וחמש שערים העליונים שהם הקרובים ביותר לקדוש ברוך הוא, שדרכם יוכל האדם ללכת בדרך של משה רבינו".

"וכמו שמשה רבינו הוא בדרגה מעל המלאכים, כך דרך אותם שערים - האדם יכול להגיע לדרגה של קודם החטא, ולמרות המצב הבעייתי שבו הוא נמצא, הוא יוכל לחדור ולהתקרב אל הקדוש ברוך ושתפילתו תתקבל", הוסיף רבי יואל פינטו בשיעורו.

לסיום אמר: "ובזה שאנחנו לומדים ודבקים בספר דברים, אנחנו מקיימים ציווי מפורש, שהקדוש ברוך הוא ציווה את יהושע בן נון, שהיה התלמיד הנאמן של משה רבינו עליו השלום".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully