וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו את השיטה המדהימה שתעזור לכם לעבור הכל בכיף ובשמחה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

11.1.2021 / 13:37

איך אנחנו שורדים תקופות קשות ומורכבות בחיים? רק אם יש לנו את הכוח להתמודד ולעמוד בניסיון שניצב מולנו. לשם כך, צריך סבלנות ו"גדלות דעת". צפו בשיעורו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו בנושא

איך שורדים תקופות קשות ומורכבות בחיים? האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו מסביר בשיעורו שהקדוש ברוך הוא נותן לאדם צרה וניסיון - רק אם יש לו את הכוח להתמודד בה ולעמוד בניסיון, אחרת הקדוש ברוך לא היה נותן לו את הניסיון. הרב פינטו הרחיב ואמר שכשהאדם נמצא ב"קטנות הדעת", הכל נראה קשה ובלתי אפשרי, אבל כשהוא ב"גדלות הדעת", הוא מבין שעם קצת סבלנות - הכל עובר, גם הדברים הקשים.

בדבריו סיפר הרב פינטו על התקופות הקשות בחייו: "אנחנו חושבים שאנשים מעטים בדור הזה עברו את הניסיונות שאנחנו עברנו ועוברים, סרטן, ועוד סרטן ועוד סרטן, ומה שעברנו שנה שלמה, שפיכות דמים, והיינו אומרים כל הזמן - ריבונו של עולם זה זמן של צמצום הדעת, דברי התורה הם שהצליחו להחזיק אותנו".

הרב הוסיף ש"בזמן צמצום הדעת הכל נראה קשה ורע ביותר, והכל נראה בלתי אפשר, חמור ביותר, אי אפשר, אבל מתי שאדם נמצא בגדלות הדעת - הכל נהיה שטות בעיניו, כלום, כל דבר כשלעצמו הוא כלום - אם אתה בגדלות הדעת, ומתי שהאדם נמצא בצמצום הדעת - הוא צריך לדעת שזה רק זמני וזה עובר. תהיה חזק עוד קצת - אתה תעבור את זה, יש לך כוח לפני שתיפול, יש לך כוח חזק, עוד קצת זה נגמר, עוד קצת כוח".

"האדם צריך לדעת את זה בחיים שלו, שה' נותן לאדם ניסיון ויש לו כוח לעמוד בזה, אין מציאות שה' נותן לאדם ניסיון שאין לו כוח לעמוד בו, אין כזה דבר. לאחד בבריאות, לאחד בפרנסה ולאחד במצב רוח. הכל בראש".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully