וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי בד"ץ "העדה החרדית": לומר סליחות ותהילים בגלל הקורונה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

12.1.2021 / 13:15

בית דין צדק של "העדה החרדית" פרסם קריאה לקיים ביום רביעי, יום הילולת המהרי"ל דיסקין זצ"ל, יום תפילה: "זעקת בני ישראל המתייסרים וכואבים עולה ובאה ממיטות חולים"

בית דין צדק של "העדה החרדית" פרסם קריאה לקיים מחר, יום רביעי, יום הילולת המהרי"ל דיסקין זצ"ל, יום תפילה ותחנונים, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם.

בקריאה שפורסמה בחוצות ירושלים כתבו חברי בין הדין: "וביום רביעי שמות הבעל"ט ערב ראש חודש שבט תשפ"א יומא דהילולא של מגינה של ירושלם עיה"ק רשכבה"ג מרן מהרי"ל דיסקין זצוק"ל, יקבעו ליום תפלה ותחנונים באמירת תהילים ובתפלת שחרית יאמרו תפלת ה"א ישראל שוב (מתפלת שני וחמישי) וסליחת ישראל נושע בה', והסליחות לתחלואי ילדים. ובעת תפילת המנחה יקבעו כחצי שעה לאמירת תהילים בציבור ולאחריה סדר אבינו מלכינו".

בראשית הקריאה נכתב כי היא באה בעקבות "זעקת בני ישראל המתייסרים וכואבים עולה ובאה ממטות חולים, זה כבר עידן ועידנים אשר סובלים מן המכה המהלכת ומתפשטת, רבים אשר הסתלקו לחיי עולם בתקופה קשה זו, וכלל ישראל מצפה לרחמי שמים המרובים לחון אותנו ברחמים ולשלוח מזור ותרופה לחולי ישראל בכל מקום שהם".

יהודים מתפללים. ShutterStock
ערב שנת שמיטה והגשם מתמהמה/ShutterStock

עוד כתבו חברי בית הדין של "העדה החרדית" בירושלים': "והן אמת כי כל אלו אינם אלא כרעמים אשר מטרתם לפשט עקמימיות ולהשיב אותנו אל דרך התורה והיראה, להתחזק במעוזי התורה והמצוה ולשוב אל ה' כי רק הוא טרף וירפאנו ויחבשנו, וע"כ חובתינו להתחזק בתשובה ותיקון המעשים ביתר שאת ועוז, ולהתעורר לתפלה ותחנונים אשר ברוב ההרגל הוחלש".

בקריאה מתייחסים חברי בית הדין לעובדה שהגשם מתמהמה מלבוא בימים אלו, ומצב החקלאות קשה, בפרט שאנחנו נמצאים בערב שנת השמיטה: "ונוסף גם עתה שזה כבר כחודש ימים אשר אין גשמים לברכה בארה"ק, והשנה היא ערב שנת השביעית ועובדי האדמה מצפים לגשמי ברכה וליבול מבורך למלא אסמינו שבע".

"ופשוט הדבר יש לחזק את סדרי לימוד התורה ובפרט בזמן ומקום שיש ריפיון צריכים להתגבר ביתר שאת ובמיוחד בתורת תשב"ר, וכן לחזק את גדרי הצניעות והקדושה אשר המה ערבים למשכן שכינה בישראל, ולהבדל מכל הכלים המשחיתים אשר מקומם לא יכירם בבתי יראי ה'".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully