וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אדלשטיין: תתפללו על חבריכם שחולה בקורונה, לא על עצמכם

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

13.1.2021 / 12:04

ראש הישיבה, השוהה במעונו בקפסולה, האריך בדברי החיזוק השבועיים שלו בדבר המגיפה המתפשטת והסביר כי על פי דברי האבי המוסר רבי ישראל מסלנט, אדם צריך להתפלל על הגשמיות של אחר

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין. באדיבות המצולם,
הרב אדלשטיין/באדיבות המצולם

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין מסר אמש (שלישי) את דברי החיזוק השבועיים במעונו, שם הוא שוהה בקפסולה. ראש הישיבה האריך בדבר מגיפת הקורונה המתפשטת, ואמר כי הדרך הנכונה היא שהאדם יתפלל על הצער של חברו וכך זה ישפיע גם עליו.

בראשית דבריו אמר הרב אדלשטיין: "יש הרבה חולים, רחמנא ליצלן, הרבה חולים שסובלים, המשפחה סובלת והחולה סובל, יש הרבה חולים, וזה הכל מן השמיים, צריך סייעתא דשמיא. אז מה אפשר לעשות?", שאל והשיב: "מעשים טובים, וגם תפילה".

ראש הישיבה הסביר על פי דברי אבי המוסר רבי ישראל מסלנט, שאמר שהאדם צריך להתפלל על הגשמיות של חברו ולא על הגשמיות של עצמו: "תפילה זה דבר. כתוב שזה בדוק ומנוסה, תפילה. רבי ישראל סלנטר אמר, שתפילה על גשמיות שאדם רוצה גשמיות בשבילו אז זה הכל קצובים, זה לא שייך, אבל אם הוא מבקש על חברו, זה לא נוגע לו, על המחלה, שיהיה בריא, שיהיה בריאות, אז תפילה זה בדוק ומנוסה".

"אם אדם מתפלל על דבר כזה שאין לו בזה נגיעות, אז זה ממש זה לשם שמים, אז תפילה כזאת היא מתקבלת, ומשפיעה", הוסיף.

הרב אדלשטיין סיים את דבריו: "אם אני הייתי מתפלל, בכל הלב, בכל הכוונות, מתוך רחמנות מתוך צער על אלו שמצטערים מהמחלה, אז התפילה הייתה מתקבלת".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • קורונה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully