וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לרבנות לוד: המועמדים והסיכויים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

17.1.2021 / 12:16

הבחירות לרבנות העיר הגיעו ו-24 חברי הגוף הבוחר יחליטו מי מבין 12 המועמדים יהיה רבה החדש של העיר. השמות הבולטים: הגר"י מוזגורשוילי, הגר"ח שמילה והגרש"מ ביטון. הנה כל מה שצריך לדעת

הגר"י מוזגרשוילי עם רב העיר לשעבר הרב אורטנר זצ"ל. חיים כהן,
הגר"י מוזגרשוילי עם רב העיר לשעבר הרב אורטנר זצ"ל/חיים כהן

היום (ראשון), בשעה 16:00, ייצאו לדרך הבחירות לרבנות העיר לוד, וייערכו במשך שלוש שעות, עד שהקלפיות ייסגרו ורבה החדש של העיר ייבחר. כבר כמה שנים, מאז פטירתם של רבני העיר הגאון רבי נתן אורטנר זצ"ל והגאון רבי חיים חדד זצ"ל, מצויה לוד ללא רב ראשי.

תהליך הבחירות הממושך נפתח לפני כשש שנים על ידי השר דוד אזולאי ז"ל, ובהמשך נתקע על ידי בג"ץ בגלל חקירה שהתקיימה נגד אחד המועמדים וחשדות על האופן בו השיג את תעודת הכושר.

שלושת המועמדים הבולטים מבין 12 המתמודדים על התפקיד הם:

הגאון רבי יצחק מוזגורשוילי שליט"א, רב שכונות שרת ורמט בעיר ורבה של קהילת יוצאי גרוזיה בלוד. הרב מוזגרשוילי נתמך גם על ידי קהילת חב"ד המקומית ורב הקהילה הרב יורקוביץ', וכן מקבל את תמיכת הקהילה הליטאית המתפתחת והקהילה הדתית לאומית בעיר, בנוסף לתמיכה עממית רחבה ברחבי העיר.

עוד מתמודד מרכזי הוא תושב העיר הגאון רבי חיים שמילה שליט"א, שהגיע להתגורר בעיר בשנים האחרונות ונתמך בעיקר על ידי קהילת יוצאי תוניס בעיר.

מועמד נחשב נוסף הוא הגאון רבי שמעון מאיר ביטון, רב קהילת עוד יוסף חי ב"גני יער", הזוכה לתמיכת ראש העיר יאיר רביבו ונחשב למועמד המועדף עליו. מן הראוי לציין כי רביבו עצמו משתייך לקהילת "עוד יוסף חי".

"המצב שקול ופתוח לחלוטין והכל עשוי להתרחש ברגע האמת", אומרים תושבים בעיר, "משום שההצבעה חשאית ונערכת מאחורי פרגוד". כמקובל, השבוע שלחה הוועדה מכתב לכל חברי הגוף הבוחר ובו ציינה כי הם נדרשים להפעיל שיקול הדעת ואם הם נתקלים בלחצים פסולים - עליהם לדווח ליועצת המשפטית של הוועדה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • לוד
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully