וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שש שנים ללא רב: זהו הרב החדש של לוד

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

18.1.2021 / 13:18

אחרי שהתפקיד לא היה מאויש במשך תקופה ארוכה, נערכו הבחירות ולעיר לוד יש בשעה טובה רב ראשי. ראש העיר יאיר רביבו: "זהו יום בשורה לעיר לוד ולעולם התורה, כאשר תלמיד חכם וירא שמים נבחר לעמוד על משמר ההלכה"

הרב שמעון מאיר ביטון עם ראש עיריית לוד יאיר רביבו. עיריית לוד,
ברכות. הרב שמעון מאיר ביטון עם ראש עיריית לוד יאיר רביבו/עיריית לוד

אחרי כשש שנים בהן ללוד לא היה רב עיר, הגיעו אתמול (ראשון) הבחירות לקו הגמר ובהתאם להחלטת הוועדה לבחירת רב העיר לוד, נבחר המרא דאתרא - הרב שמעון מאיר ביטון לרב הראשי של לוד.

הבחירות האחרונות לתפקיד רב העיר לוד נערכו לפני למעלה מ-43 שנה, כאשר משחר ימיה של העיר פעלו בה שני רבני עיר, הרב חיים חדד ז"ל והרב נתן אורטנר ז"ל.

בשנת 2015 הלך לעולמו הרב חדד ז"ל ובאותה שנה פרש הרב אורטנר ז"ל לגמלאות, לאחר שהגיע לגבורות בגיל 80 ולאחר שלא ניתן היה להאריך את כהונתו. ראש העיר פנה למועצת הרבנות הראשית על מנת להאריך את כהונתו של הרב אורטנר עד למינוי רבני עיר חדשים, אולם הוראות החוק חייבו כאמור את פרישתו, במקביל לבחירות חדשות לתפקיד רב העיר.

תהליך הבחירות הממושך נפתח לפני כשש שנים על ידי השר דוד אזולאי ז"ל ובהמשך נתקע על ידי בג"ץ.

על תפקיד הרב הראשי של לוד התמודדו 12 מועמדים. מבין המתמודדים שניים בלטו במיוחד: הרב שמעון מאיר ביטון, רב קהילת עוד יוסף חי ב"גני יער", והרב יצחק מוזגברשוילי, רב שכונות שרת ורמט בעיר ורבה של קהילת יוצאי גרוזיה בלוד.

שני הרבנים נמנים על חסידות חב"ד, אך בעוד מוזגברשוילי נמצא בראש קהילה קטנה יחסית, ביטון מוביל את הקהילה המסורתית בעיר המורכבת מחסידי חב"ד, בני הציונות הדתית ומסורתיים רבים, ונמצא בקשר עם מנהיגים מוסלמים בעיר. ביטון עצמו גדל בבית דתי לאומי, ולמד בישיבה התיכונית פרחי אהרון שבקריית שמואל.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • לוד
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully