וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה דבר חדש בארץ, שמים שם גלידות": מדוע ביקש הבאבא סאלי לרכוש לו מקרר?

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

19.1.2021 / 14:18

נכדו של הבאבא סאלי זצ"ל, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, סיפר לכבוד יום ההילולה לזכרו מקרה מעניין שאירע בארץ ישראל לפני שנים רבות ודרכו ניתן להבין את הלך מחשבתו של המקובל

השבוע חל יום ההילולה של הבאבא סאלי זצ"ל. נכדו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, סיפר לזכרו מעשה שמעיד על גדלותם הנשגבה של הצדיקים, שלפעמים אנחנו הקטנים מבינים רק לאחר שנים רבות.

"סיפר לנו יהודי אוהב השם, אברהם שקורי שיח', שזכה להסתופף אצל מור זקני באבא סאלי זצוק"ל", סיפר הרב פינטו, "שבאחד הימים באבא סאלי קרא לו לחדרו וסגר הדלת. אברהם פחד - מה הצדיק רוצה? ואז אמר לו באבא סאלי 'ראיתי בדרך שלוקחים אותי בה, מחוץ לחנויות, קופסאות גדולות בצבע כחול ואדום. מה זה?'. ענה לו אברהם 'זה דבר חדש שבא לארץ, מקרר. שם שמים גלידות'. השיב לו באבא סאלי 'לך ותקנה לי, ותביא לביתי מקרר כזה'. אברהם לא הבין, 'אבל רצון יראיו יעשה', בעל מידות נעלות והכנעה לצדיקים והוא בעל חסד. הלך וקנה המקרר לבאבא סאלי זצוק"ל".

מקרר ישן. ShutterStock
שם במקרר רק אוכל של שבת קודש ואז העביר אותו לישיבה בנתיבות/ShutterStock

הרב פינטו המשיך לספר: "וכששאלנו בני משפחה על הסיפור שסיפר לנו אברהם שקורי, אמרו לנו כן, הביאו לביתו המקרר וביקש לשמור בו רק אוכל של שבת קודש, במשך כמה שבועות. ואחרי זמן ביקש שיעבירו את המקרר לישיבה שהיתה בנתיבות, 'ישיבת הנגב', שישמרו שם האוכל של התלמידים. להבין צדיקים וקדושים קשה, ובמופלא ממך אל תדרוש, אבל כשמתעמקים אחרי 15 שנים ששמענו הסיפור ומסתכלים על הדברים בראייה יותר נכונה ויותר ברורה, בלי ערפילים, מבינים שהביאו לארץ דבר חדש ובאבא סאלי ביקש לסלול הדרך בו וטעמו עמו".

"וכך, להביא לו מקרר כזה ולייחדו לשבת ורק אוכל של שבת נכנס בו. ואחרי כן לשלוח אותו לישיבה שישתמשו בו, זה דרך הצדיקים והחסידים", הסביר האדמו"ר הרב פינטו.

לסיום הוסיף: "וכמו שבאבא סאלי זצוק"ל היה מבטיח לכל מי שהיה קרוב אליו, שכל מי שקשור איתו בעולם הזה, יהיה איתו בעולם הבא ונפשו לא תנוח עד שיקבץ את כולם לבית מתיבתא שלו בשמיים".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully