וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שיירד גשם: למה השוטר צחק, וסטר בפניו של קדוש ישראל?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

20.1.2021 / 15:46

מהי כוחה של אמונה חזקה ותמימה, כזו שיכולה לחולל ניסים? האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר באמצעות מעשה מעניין

מהי כוחה של אמונה חזקה ותמימה, וכיצד ניתן לחולל ניסים בזכותה? באגרת ששיגר ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, הוא משרטט לתלמידיו את מעלת האמונה ומביא מעשה מבעל ה"בן איש חי" זצ"ל.

וכך כתב הרב פינטו: "רבנו ה'בן איש חי' מביא מעשה - מה זו אמונה שלמה, ומספר כי בזמן רבי משה גלנטי זצוק"ל הייתה שנת בצורת ולא ירדו גשמים. והמלך נתן זמן לכל היהודים, אם עד תאריך פלוני לא ירד גשם, כל היהודים יצטרכו לעזוב את ירושלים וכל רכושם יהיה הפקר לתושבי ירושלים הלא יהודים".

האדמו"ר המשיך לספר: "רבי משה גלנטי קבע עם כל בני הקהל הקדוש להתאסף בבית הכנסת ביום מסוים וכולם לבוא לבושים במעילים ובכלי גשם ובלבוש החם ביותר, ביום מסוים ובשעה מסוימת. לאחר שהתאספו כולם, הרב גלנטי ביקש מכולם, הם ובניהם ונשיהם וכל אשר להם, לבושים לבוש של גשם, ללכת לקבר שמעון הצדיק, וכך יצאו קהילה שלמה".

שוטר צוחק. ShutterStock
השוטר לא האמין לצדיק/ShutterStock

"שוטר שהיה עומד שם וראה פתאום מאות אנשים הולכים יחד, עצר אותם ושאל את רבי משה גלנטי לאן כולם הולכים אסופים ועוד עם בגדי חורף, והרי חם מאוד מאוד והשמש חזקה. ענה לו רבי משה, הולכים להתפלל בשמעון הצדיק ובטוחים שירד גשם ולכן לבושים כך", המשיך הרב פינטו במעשה.

"השוטר צחק ונתן סטירה בפניו של קדוש ישראל, הרב גלנטי. אבל הרב גלנטי בשלו, הלך יחד עם כולם והתפללו ולא יצאו מציון שמעון הצדיק עד שגשמים עזים ירדו והיו חייבים את הבגדים של הגשם. ואומר רבנו ה'בן איש חי' - זו דרגה של אמונה חזקה ומעולה".

"והנה לדרגות כאלו, רק קדושי עליון מגיעים ואנשים קטנים לא יכולים להגיע לשורש ולעומק הזה של האמונה. ולכן על ידי התחברות לצדיק, הצדיק מביא את האדם למדרגות העצומות של האמונה. וזה היה בים סוף, שמשם בני ישראל הלכו והגיעו לכל הדרגות על ידי אמונה בצדיקים", כתב הרב פינטו לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully