וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איום ביטחוני": נשיא תוניסיה גינה את יהודי ארצו ובעולם דואגים

בשיתוף שובה ישראל

20.1.2021 / 16:29

הנשיא החדש קייס סייד האשים את היהודים בפומבי בחוסר היציבות במדינה, ועידת רבני אירופה הגיבה לדברים: "מהווים איום מיידי על שלמותם יהודי תוניסיה"

יהודי בתוניסיה תוקע בשופר. אלי איטקין,
יהודי תוניסיה תחת איום/אלי איטקין

דאגה בעולם היהודי בעקבות דברי נשיא תוניסיה, קייס סייד, בגנות יהודי ארצו. בסיור שערך הנשיא החדש אתמול (רביעי) הוא האשים בפני ההמון בשכונת מגוריו "מנהילה" בבירה תוניס את היהודים בפומבי באחריות לחוסר היציבות במדינה. בעיר מתקיימות הפגנות אלימות, המלוות במעשי ביזה, נגד הממשלה עקב המצב הכלכלי הקשה.

ארגונים יהודיים ובהם "ועידת רבני אירופה" גינו את דברי הנשיא סייד והביעו דאגה לשלומה של הקהילה היהודית במדינה. בהודעה שפרסמו כתבו ראשי הועידה: "'ועידת רבני אירופה' מביעה את דאגתה העמוקה בעקבות דבריו הפומביים שנשא נשיא תוניסיה, קייס סייד, ובהם האשים את היהודים באחריות לחוסר היציבות במדינה. הוועידה קוראת לנשיא לחזור בו מדברים אלה, המהווים איום מיידי על שלמותם יהודי תוניסיה".

נשיא הוועידה ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר: "ממשלת תוניסיה היא הערבה לביטחונם של יהודי המדינה. דברי הנשיא מאיימים על שלמותה של אחת הקהילות היהודיות הוותיקות בעולם".

הקהילה היהודית במדינה, בראשות רבה של תוניסיה הרה"ג רבי חיים ביתאן, מרוכזת ברובע היהודי הגדול שבאי ג'רבה, המאוכלס כולו ביהודים שומרי תורה ומצוות והיא מהקהילות והעתיקות בתבל ומאופיינת בשמירה על מסורת ישראל מזה אלפי שנים.

מאז פרוץ מגפת הקורונה נשמעו התושבים בצייתנות להוראות משרד הבריאות התוניסאי, כפי שגובשו על ידי ועד הקהילה בראשות הרב ביתאן. משרד הבריאות, עם ועד הקהילה, החליטו על שורה של צעדים חשובים למניעת התפשטות המחלה באי.

בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • תוניסיה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully