וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב סיפר: "עשרות צעקו מכאבים, בין חיים ומוות"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

24.1.2021 / 15:10

רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, נשאל האם לדעתו יש איסור הלכתי לשכנע אנשים שאין קורונה או שעליהם לא להתחסן והשיב: "אני לא מבין את כל מכחישי הקורונה. מי שמשכנע אחרים בכך, ממש מזיק. אל תעשו את השטות הזו"

המתנה לחיסון קורונה בהיכל שלמה, תל אביב 22 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מחכים בתור לחיסון/ראובן קסטרו

רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, נשאל: האם לדעת הרב יש איסור הלכתי לשכנע אנשים שאין קורונה. האם מותר לשכנע אנשים לא להתחסן? אם כן מה האיסור?

הרב השיב ונימק כדלהלן: אני לא מבין את כל "מכחישי הקורונה" למינהם. יש תמותה עודפת בישראל של יותר מ-10% איך אפשר להכחיש שיש מגיפה. איך אפשר לומר שזה כמו שפעת. פגשתי הבוקר מישהו שהוא ואשתו וילדיו חלו בקורונה. הוא סיפר לי כי הוא הגיע לאפיסת כוחות של ממש. היה כמו משותק כמה ימים ולא היה מסוגל להאכיל את הילדים שלו. אשתו הצעירה אושפזה בטיפול נמרץ ופירפרה כמה ימים בין החיים לבין המוות. בטיפול נמרץ היא ראתה עשרות אנשים צועקים מכאבים, וחלקם מתים. היא ראתה את הרופאים והאחיות קורסים מרוב עבודה.

מי שמשכנע אנשים אחרים שאין קורונה הוא ממש מזיק. אל תעשה את השטות הזו. אל תקח על ראשך חיים של אנשים אחרים. אל תקח על עצמך כאב, צער ועוגמת נפש של אנשים אחרים. אל תקח על גבך הפסדי ימי עבודה של אנשים אחרים.

אם אתה לא רוצה להתחסן - זו אחריות שלך על עצמך (יש אומרים שאפשר לכפות אותך, אבל אף אחד לא מתכון לעשות את זה). אסור לך לשכנע אחרים לא להתחסן - אתה עלול להזיק להם עד כדי מיתה.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully