וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמעט קרה אסון גדול": האם שלא נתנה מוצץ לבנותיה בגלל השואה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

25.1.2021 / 13:42

לכבוד יום ההילולה לרבי יצחק אבוחצירא זצ"ל, שיחול השבוע, סיפר הרב פינטו לתלמידיו על מקרה שאירע בעת רדיפת היהודים: "אנשים חושבים שטוב, ויש בטחון ופרנסה, אבל עד שהמשיח יבוא אין ליהודים בטחון בשום מקום"

השבוע, ביום י"ד בשבט, יחול יום ההילולה של רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל, בנו הצעיר של רבי יעקב אבוחצירא זצ"ל, אשר נרצח על קדושת השם בשנת תרע"ב.

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, סיפר בערב שבת כך: "מקפידים אנו בכל שבת שלפני ההילולה של קדוש ישראל, רבי יצחק אבוחצירא זצוק"ל, לספר מעשה שסיפרה לנו אשת חבר כחבר, שהייתה צדיקה וקדושה ובעלת מעלות עצומות, מצאצאי האוהב ישראל מאפטא זצוק"ל, אדל קליין ז"ל, אשת יבדל לחיים טובים, אהוב נפשנו רבי אברהם קליין".

"סיפרה לנו ביום ההילולה של רבי יצחק, לפני יותר מעשר שנים, שהיא הקפידה שלא לתת מוצץ בפה לשתי בנותיה כשהיו תינוקות. ומדוע? מפני שכשהייתה בשואה, היו קבוצת יהודים מתחבאים בכל מיני מקומות. והיה ילד קטן שבכה והגרמנים ימח שמם שמעו, והיה כמעט אסון גדול. ומאז קיבלה על עצמה שלעולם לא תיתן מוצץ לילדיה".

תינוק מוציא שיניים. ShutterStock
תינוק מוציא שיניים/ShutterStock

"ובאותו היום בתוך הלימוד שלנו", סיפר הרב פינטו, "הגענו לשאלה שנשאלה אחרי השואה, בקבוצת יהודים שהתחבאו והיה ביניהם ילד קטן. הגרמנים הגיעו ליד מקום המסתור, והילד הקטן בכה וזה סיכן כחמישים יהודים. אחד האנשים חנק את הילד והרגו, שלא יבכה בקול וישמעו אותו וכך יתפסו כולם".

"אחרי השואה הלך לשאול גדולי עולם, האם צריך כפרה בדין רוצח. ובכל זמן שקושרים הדברים ורואים איך עם ישראל רדופים ומעונים, וכל מי שחושב שהגיע לחלק ולנחלה טועה טעות קשה", הוסיף הרב פינטו, "עד שלא יבנה בית המקדש הכל יכול להשתנות, בכל רגע ובכל זמן. ואין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמים. אנשים חושבים פה טוב לי, פה יש בטחון, פה יש פרנסה. ולא יודעים שהכל מחשבות, ועד שהמשיח יבוא, אין ליהודי בטחון בשום מקום".

"כמה צדיקים וקדושים כרבי יצחק, שנרצח על קידוש השם. כרבי דוד, שנרצח על קידוש השם יש בעם ישראל. ועד שלא יבוא המשיח, כל האמונות שהאיש הזה יציל את עם ישראל ואיש אחר, זה הכל חוסר אמונה. גם רבי עקיבא היה בטוח בבר כוכבא, ובסוף בר כוכבא מת".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully