וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסוד של משפחת הצדיקים? האדמו"ר פינטו הסביר

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

27.1.2021 / 16:24

ביום הילולת רבי יצחק אבוחצירא, שנרצח על קידוש השם, כתב האדמו"ר באגרת לתלמידיו: "צדיק שכותב ספרים, בכל פעם שלומדים בסיפורים שלו שפתותיו דובבות בקבר וכך התורות שהצדיק משאיר, אלו הבגדים חדשים ומחודשים"

היום, י"ד בשבט, חל יום ההילולה של רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל שנרצח על קידוש השם בשנת תרע"ב, והוא בנו הצעיר של רבי יעקב אבוחצירא זצ"ל.

אמש שיגר האדמו"ר הרב פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, אגרת לתלמידיו לזכרו של רבי יצחק זצ"ל, שבה כתב: "ערב הילולת הצדיק הקדוש רבי יצחק אבוחצירא זצוק"ל, בע"ה הקב"ה יזכה אותנו לעלות לזכרון שיוחק בספר, דרך בהבנה בעבודת השם ויסוד במצות התשובה. שהדברים יהיו נחת רוח לפני בורא עולם ולזכר הקדוש רבי יצחק, שמת על קידוש השם. ואביו הקדוש מור זקננו הגדול רבנו יעקב אבוחצירא זצוק"ל, שאמר שרבי יצחק גילגול רבנו האר"י הקדוש זצוק"ל ויהיו הדברי תורה הקדושים האלו זכרון לפניך".

בהמשך האגרת כתב הרב פינטו: "על האדם לדעת שכל מעשה שעושה במשך היום, הוא תופר בגדים לשמים. הימים הם הבגדים, 'בכל עת יהיו בגדיך לבנים ושמן על ראשך אל יחסר', שהיום יהיה לבן, שלם, מושלם. וכל מעשה שעושה יהיה בשלמות הגדולה ולא יהיה ח"ו טלאי על בגדיו ולא לכלוך על בגדיו".

הרב יאשיהו פינטו. שובה ישראל,
כיצד נשתמרה משפחת פינטו-אבוחצירא? האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו/שובה ישראל

"שכבר אמרו רבותינו, תלמיד חכם שיש רבב על בגדיו חייב מיתה. ונקשה, על רבב יחויב במיתה, אלא מיתה בעולם שכולו טוב, בשמים. ותלמיד חכם שיש רבב על בגדיו, המיתה שלו בשמים קשה. כי איך יתקן הבגדים בשמים", המשיך האדמו"ר.

"וזה מה שאומר הנביא "הסירו הבגדים הצואים מעליו", הבגדים הצואים הם הימים המקולקלים של פגמים, אותם הסירו מעליכם אמר השם", הוסיף האדמו"ר.

הרב פינטו הסביר מדוע משפחתו, משפחת פינטו-אבוחצירא, נשמרת ונזכרת שנים רבות: "שנים רבות היה קשה לנו על הזכות שמשפחותינו הקדושות זכו ששמם וזכרם ינשא לעד. הרי היו עוד צדיקים ועוד קדושים, מדוע שמם לא נזכר כשם משפחות מסוימות".

"אלא", ביאר הרב, "צדיק שכותב ספרים, בכל פעם שלומדים בסיפורים שלו שפתותיו דובבות בקבר וכך התורות שהצדיק משאיר, אלו הבגדים חדשים ומחודשים. וכן הזמירות שכתבו אבותינו הקדושים לכבוד שבת והשתפכות הנפש להקב"ה, מחזק את הבגדים".

"וכך רבי יצחק, התורה הקדושה שכתב "אעופה אשכונה" שבנוי על "שיר השירים" מחזקים הבגדים בשמים ומטהרים את הבגדים".

נזכה לראות את דברי הנביא בישעיה "מי זה בא מאדום, חמוץ בגדים מבצרה. זה הדור בלבושו, צועה ברוב כוחו, אני מדבר בצדקה רב להושיע".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully