וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חורבן עצום": רגע לפני העלייה למטוס, ראש הכולל ברח ונעלם

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

31.1.2021 / 14:04

כל אדם צריך לסייע לסביבתו הקרובה, במיוחד כאשר מי ממקורביו או חבריו נמצא במצוקה. האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו הרחיב על כך באגרת ששיגר לתלמידיו, והסביר את הנושא בעזרת סיפור שאירע בשדה התעופה

אדם צריך לסייע, בפרט לסביבה הקרובה שלו, בעיקר כשאחד ממקורביו או חבריו נמצא במצוקה או בצרה, כך הרחיב האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו באגרת ששיגר הבוקר (ראשון) לתלמידיו ממעונו שבמרוקו. בדבריו חשף הרב פינטו מעשה אישי שאירע עימו, בעת שהיה במצוקה.

"האדם צריך לחזק בנפשו, לדעת לעמוד איתן עם כל הסובבים אותו. ולא רק אחרי הניצחון שלהם לומר להם כן, היינו אתכם. ולהיזהר ביותר לעזור לבני משפחתו ולא להעלים את עיניו מהם", כתב ראש אבות בתי הדין במרוקו, "וכבר אמרו רבותינו 'איש את רעהו יעזורו'. יותר קל לאנשים לעזור לחבר בהלוואה, בכסף ובכל עזרה, 'ולאחיו יאמר חזק', לאח מעדיפים לחזק בפה, יהיה טוב, תהיה חזק, אך זו לא דרך".

הרב פינטו הסביר כי "אדם חייב לעמוד עם כל אדם ואדם, כי כאשר יש על האדם דינים ונמצא בבעיות ובקטנות המוחין, הכל נראה קשה ומר מאוד וכל חיזוק וכל עזרה היא הצלת נפשות ממש. ובליבנו נחקק קבלה לדורות ותקנה שבע"ה עוד יזכנו הקב"ה ונקבע אותה בקהילה הקדושה, שכל אדם שנמצא בצרה, חייב לעמוד איתו. ומי שלא עומד איתו, עובר על 'לא תעמוד על דם רעך'".

טייסים יושבים במטוס. ShutterStock
מה קרה רגע לפני העלייה למטוס?/ShutterStock

הוא סיפר על מקרה אישי שאירע עימו: "וזוכרים אנו דבר שילך עימנו כל חיינו והשאיר חותם על ליבנו. כאשר יצאה השפיכות דמים הגדולה עלינו, אחרי עשרה ימים נסענו לבית שלנו בניו יורק. והנה אנחנו רואים ראש כולל, ששבועיים לפני עשה אצלנו שבת קודש, יחד עם צדיקים אהובים מאמריקה. וכמה דברים טובים ונתינה 'שובה ישראל' עשתה למענו כמה חלוקה של אוכל, כמה עזרה של כסף".

הרב פינטו המשיך לספר: "ואנחנו בצער, בכאב, לא יודעים איך מתמודדים עם הכאב של חסד, תמימות, אמונה בהקב"ה ופתאום חורבן עצום. עומדים בשדה התעופה לעלות למטוס, ורואים את ש.ה ובליבנו להגיד לו שלום, איך הכולל... ראינו איך האדם ברח ברגע אחד. הכאב הקשה שהדבר גרם לנו, נדרנו בליבנו שברבות הימים וכי ירחיב השם גבולינו, נתקן בקהילה תקנה, לעמוד עם כל יהודי בשעת צרה".

"כולנו עם ישראל, כאיש אחד בלב אחד. וכשיהודי בצרה, הקב"ה יחד איתו בצרה. כשיהודי בבעיות, הקב"ה איתו בכל הבעיות שעובר האדם, ו'בנים אתם להשם אלוקיכם' ומי שלא עומד בשעת צרה, הכל פגום וחלול אצלו. וכך עברו השנים ב"ה, 'אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם השם'. ובכל יום אנו לומדים ורואים כמה אנשים עמדו, מציצים מהחורים ומהסדקים, לראות מה יהיה. ואין פגם בנפש, כפגם הזה. האדם חייב לחזק את רעהו בשעת צרה ולא לעמוד מנגד, 'עמו אנוכי בצרה'", כתב לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully