וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מועצת חכמי התורה: תלמדו דרך הטלפון, אסור להתרשל בלימוד התורה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

1.2.2021 / 16:38

בעצרת טלפונית לתלמידי "אור המלך" אמר הרב דוד יוסף: "לצערנו בגלל המגיפה אז אי אפשר לקיים את הלימודים בתלמודי התורה כרגיל, אבל חלילה אם אדם לא לומד תורה לגמרי התורה עוזבת אותו"

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה. נועם מושקוביץ
הרב דוד יוסף/נועם מושקוביץ

חבר מועצת חכמי התורה הרב דוד יוסף קרא בשיחה לתלמידים שלא להתרשל מלימוד תורה, גם בתקופת הקורונה שמוסדות הלימוד סוגרים, בשל הנחיות משרד הבריאות.

"אני רוצה לפנות אל התלמידים היקרים שבימים קשים כאלו משתדלים ללמוד בכל מיני אמצעים", אמר בעצרת טלפונית לתלמידי "אור המלך", "מכיוון שהלימוד כמו שהיה קודם הוא קשה מאד בגלל המגיפה, אנחנו צריכים לדעת אין לנו שום היתר בגלל המגיפה להתרשל מלימוד תורה, המצווה הזאת נוהגת כל הזמן והגית בו יומם ולילה".

הרב יוסף הוסיף: "לצערנו בגלל המגיפה אז אי אפשר לקיים את הלימודים בתלמודי התורה כרגיל, אבל חלילה אם אדם לא לומד תורה לגמרי התורה עוזבת אותו כמו שאמרו חז"ל, אם יום תעזבני, יומיים אעזבך, אז ח"ו שלא תרדו בלימודים. לכן בבקשה תלמידים יקרים כל אחד ישתדל ללמוד בבית לחזור על מה שלמד, לשמוע את השיעורים שמוסרים דרך הטלפון וגם כל אחד יסגור עצמו בחדר ייקח את הגמרא או הלכה שכבר למדו בכיתה ויחזור וישנן".

הרב יוסף חזר אל ספסל הלימודים וסיפר: "כשאני הייתי בתלמוד תורה בכיתה ה' כבר היינו לומדים גמרא בע"פ מילה במילה, ובשבת היינו הולכים למנהל של התלמוד תורה והיה בוחן אותנו בע"פ. אבי מורי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל אמר לי שהיה ילד היה משנן את הלימוד מילה במילה בע"פ, הוא ידע מסכתות שלמות מילה במילה בע"פ. אז לכל הפחות לנצל ללמוד כמה דפי גמרא בע"פ ומה שאפשר, לשנן, ולדעת וללמוד, ותדעו לכם תלמידים יקרים, לימוד תורה שלכם הוא חשוב יותר מכולם, הבל פיהם של תשב"ר".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully