וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבה של ירושלים: קיימת אפליה, הפגנות התירו ובתי כנסת סגרו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

2.2.2021 / 12:10

הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר, אמר בשיעורו: "אנשים מרגישים קיפוח. לא אומר לזלזל בשום תקנה של משרד הבריאות, אבל צריך למצוא דרך לפתוח את בתי הכנסיות ולהבין את הצרכים. ככה לא יהיו בעיות. המחלוקת יכולה להוביל לשפיכות דמים"

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה״מ, בלפור ירושלים 30 בינואר 2021. ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים/ראובן קסטרו

רבה של ירושלים, הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר, טען בשיעורו השבועי כי קיימת אפליה בין המגזרים והקהלים בכל הקשור להנחיות משרד הבריאות שנקבעו על ידי מדיניות הממשלה, שמצד אחד פתיחת בתי כנסת אסורה ומצד שני - קיומן של הפגנות מותרת.

בדבריו אמר הראשון לציון: "אנשים מרגישים קיפוח. אומרים - פה יש הפגנות ואין פוצה פה ומצפצף וכאן אומרים לנו בית כנסת אסור, אדם לא יכול לסבול דבר כזה, באוטובוס אומרים מותר שלושים איש ובבית הכנסת לא, אנשים יישארו בלי תפילה, יש הרבה שאם לא מתפללים בבית כנסת, לא יודעים להתפלל, שומעים את החזן ואז מתפללים".

הרב עמאר ביקש להבהיר ואמר: "אני לא אומר לזלזל בשום תקנה ח"ו של משרד הבריאות. ונשמרתם מאד לנפשותיכם, אבל צריך למצוא דרך לפתוח את בתי הכנסיות, לחלק, לשים חלק בעזרת נשים, חלק בפרוזדור, להבין את הצרכים וככה לא יהיו בעיות".

הוא התייחס לפתיחתן של הישיבות ואמר כי "גם בישיבות אי אפשר לחסום שלא יהיה תורה, אבל גם צריך להישמר אז צריך למצוא דרכים. אפשר שיהיו חלק בחדר אוכל או בספרייה או איזה תורנות, אבל לא להגיד 'אסור הכל'. זה לא הדרך, אבל בשום פנים ח"ו לא לדרדר. המחלוקת יכולה להוביל לשפיכות דמים ח"ו".

על ההפגנות שאירעו בריכוזים החרדים אמר רבה של ירושלים: "מה שאנחנו רואים בזמן אחרון הפגנות מכל מיני כיוונים, מכל מיני חוגים, להרים יד חלילה, זה לא מתאים לשום אדם, ק"ו ליהודי, וק"ו בן בנו של קל וחומר לאיש תורני".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully