וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדולי ישראל מזהירים: אל תשתתפו בהפגנות הפוחזים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

3.2.2021 / 14:46

גדולי התורה ובראשם מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין פרסמו מכתב שקרא להימנע מהפגנות שכן "אין זו דרכה של התורה". גם מרן חכם שלום כהן והאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו מסרו דברים ברוח דומה

במכתב שפרסמו גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין נכתב כי אסור להשתתף בשום אופן בהפגנות וכי "אין זו דרכה של תורה".

הרבנים כתבו בלשון הזה: "כמובן אין מי מקהל החרדים לדבר השם שמגיע להשתתף בהפגנות אשר כידוע אין זה דרכה של תורה, ובוודאי שלא עלתה על דעת מאן דהוא להתחבר עם הפוחזים מחוץ למחננו שמציתים אש האלימות".

עוד כתבו גדולי ישראל: "בנוסף גם יש לעורר שאין להתקרב למקומות אלו ויש בזה משום הרחק מן הכיעור".

על הסקרנים המתאספים בהפגנות, כתבו הרב קניבסקי והרב אדלשטיין: "ראוי למנוע את מידת הסקרנות לזה, כי עצם ראיית מעשים אלו מזיקה לנפש. ומן השמים ירחמו, שילמדו תועים בינה, וילכו בדרכה של תורה".

הפגנת חרדים נגד הסגר באשדוד 25 בינאור 2021. רויטרס
הפגנות באשדוד/רויטרס

כזכור, גם מרן חכם שלום כהן פרסם מכתב חריף נגד משתתפי ההפגנות השונות: "ומלבד חילול ה' הגדול הנגרם מכך, ישנה סכנה רוחנית חמורה לצעירי הצאן העלולים לנהות אחר ההתרחשויות ואף להיגרר לתוכן חלילה, וההרס החינוכי מי יישורנו, כאשר עמל של שנים עלול לרדת לטמיון ברגע אחד".

לדבריו, מדובר ב"איסור חמור להימצא בסביבת הפגנות ועימותים המנוגדים בתכלית לדרך התורה, וכל המפר את דברנו ונמצא שם - הרי הוא שותף לחילול ה' וגדול עוונו מנשוא".

גם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הזהיר וקרא בעבר שלא להשתתף בהפגנות: "במקום לעשות הפגנה, תישארו בבית ותקראו ספר דברים. במקום לקום ולצעוק, חבל להזיע, תשבו בבית ותדברו עם האישה ועם הילדים, תנשמו אוויר ותהיו שמחים".

"לא ייצא כלום מההפגנות, זה סתם חוסר כוח וחוסר דעת. תשמרו את הכוח לדברים יותר חשובים וטובים", הוסיף האדמו"ר.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully