וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הפתיע: לא יהיה אסון, אל תדאגו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

8.2.2021 / 13:59

מה אנחנו יכולים ללמוד מתוך החלומות שלנו והאם יש להם כוח? האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו הרחיב בנושא באגרת לתלמידיו, בעזרת סיפור מעניין על ה"דברי חיים" מצאנז, שחזה שאסון לא עומד להתממש על העולם

האם לחלומות יש כוח וכיצד ניתן לקבל סימן מהקדוש ברוך הוא? האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, הרחיב על הנושא, באגרת ששלח לתלמידיו. וואלה! יהדות עם פנינה מדבריו.

"ידע האדם שיש כוח גדול בחלומות", כתב הרב פינטו בראשית דבריו, "ומן החלומות אפשר ללמוד ולדעת הרבה דברים על מצבו הרוחני ועל העומד להיות. רק צריך להיות בחכמה ובתבונה איך להבין ולפרש את החלומות. והיום שאין לנו בית המקדש ואין אורים ותומים ואין כהנים ואין נביאים, הקב"ה בכל מיני דרכים מיידע את העולם וביותר את הצדיקים במה שעומד להיות בעולם".

האדמו"ר סיפר: "כך מסופר שבזמן ה'דברי חיים' מצאנז, שהיה קודש קודשים וככהן גדול בעל עבודת השם עצומה ובעל צדקה עצום, שלח לו מכתב אחד מקרוביו וכתב לו, שמדברים בעולם שעומד להיות אסון גדול, והחוזים בכוכבים מדברים על דבר חמור שעומד לקרות. ובאותם ימים, בכל מקום דיברו על אסון גדול שמתקרב ובא לעולם".

חמש עובדות על חלומות. ShutterStock
מה רואים בחלומות?/ShutterStock

"ואותו בן משפחה של ה'דברי חיים' זצוק"ל", המשיך הרב פינטו לספר, "שאל אותו, אם לחשוש ממה שמדברים או לא לחשוש מזה. ועונה רבנו ה'דברי חיים' שהוא אומר לו בידיעה ברורה, שלא יקרה כלום. ומדוע, 'כִּי לֹא יַעֲשֶׂה אֲדֹנָי אלוקים דָּבָר, כִּי אִם גָּלָה סוֹדוֹ אֶל עֲבָדָיו הַנְּבִיאִים' וזה שהוא לא יודע כלום והקב"ה לא נתן לו שום סימן, זה ראיה שלא יקרה כלום. וכך היה, שעבר התאריך שאמרו שיקרה אסון ולא היה כלום".

לדבריו של הרב פינטו, אנחנו צריכים להיות ערניים לסימנים של הקדוש ברוך הוא: "הנה הקב"ה מגלה לעבדיו הנביאים בכל דור ודור, את אשר עומד להיות. רק על האדם להיות עירני לסימנים, שהקב"ה נותן בעולם. וכאשר האדם משגיח בסימנים ועירני לדברים, הוא מבין ויודע כל דבר".

"כדברי רבותינו, כשאוניה עומדת לטבוע, יום או יומים לפני כן, כל העופות והציפורים עוזבים את האוניה. כך כשיש רעידת אדמה, מלכות עומדת ליפול או איש חשוב עומד למות. וכן סימנים המובאים בספר הקדוש "רגל ישרה". מהמזג האוויר ביום כיפור, אם תהיה שנה גשומה או לא ח"ו וכל דבר ודבר יש סימן מהקב"ה לפני שקורה הדבר", הוסיף.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully