וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלוקסמבורג ועד אנטרקטיקה: הנשים שמדהימות את העולם היהודי

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

8.2.2021 / 14:04

כינוס השלוחות העולמי של חב"ד ננעל ביום ראשון באירוע יוקרתי ששודר מניו יורק לכל רחבי תבל. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הכינוס, ועוד

אמש (ראשון) ננעל כינוס השלוחות העולמי של חב"ד, באירוע גאלה יוקרתי ששודר מניו יורק לכל רחבי תבל. כינוס השלוחות מתקיים כמיטב המסורת מידי שנה בימים אלה בניו יורק, אך בשל מגיפת הקורונה במקום שהשליחות תגענה מרחבי העולם לניו יורק, נערך הכינוס בצפיה מרחוק.

לכבודן של שלוחות חב"ד ריכזנו לכם 20 עובדות על כינוס השלוחות העולמי.

1. כינוס השלוחות נערך מידי שנה בסמיכות ליום הסתלקות הרבנית הצדקנית חי'ה מושקא אשתו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש בניו יורק

2. בשל מזג האויר בניו יורק בתקופה זו מידי שנה, התמונה הקבוצתית של אלפי שלוחות חב"ד אינה מצולמת על רקע מרכז חבד העולמי, היא נערכת באולם סגור, ורק לאחר מכן היא מודבקת על רקע בניין 770 המפורסם.

3. השליחות נוסעות יחד עם המשפחה כולה למקום שליחותם עם 'כרטיס צד אחד'.

4. השליחות היא לכל החיים והם הופכים להיות חלק אינטגרלי מהקהילה המקומית התומכת בפעילותם.

5. המרכז הראשון שקיבל את השם "בית חב"ד" היה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס

6. ברחבי העולם יש למעלה מ-5000 זוגות שלוחים, כ-1000 מתוכם פועלים בישראל.

7. הארגון היציג של שליחי ושלוחות חב''ד בישראל הוא ארגון צעירי אגודת חב''ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, הארגון מקפיד לערוך את כינוס השלוחות הישראלי מידי שנה בחודשי הקיץ.

8. המדינה הקטנה ביותר על מפת שלוחי חב"ד היא: נסיכות לוקסמבורג.

9. היבשת היחידה ללא שליחת חב"ד היא: אנטרקטיקה.

10. שליחת חב"ד בויומינג לא יכולה להתלונן על צפיפות. במדינה שלה מתגוררים 1.96 אנשים בממוצע לכל קמ"ר.

כינוס השלוחות העולמי חב"ד. שמואל עמית,
כינוס השלוחות העולמי/שמואל עמית

11. ליל הסדר הגדול ביותר בעולם נערך בקטמנדו שבנפאל. משתתפים בו למעלה מאלף חמש מאות מטיילים בו זמנית, אך בשנה האחרונה בשל משבר הקורונה הוא נערך במתכונת מצומצמת ביותר.

13. שלוחת חב"ד שרה גולדשטיין מניו זילנד היא השלוחה הראשונה שמדליקה נרות שבת בעולם מדי שבוע; האחרונה היא פרל קרסינאסקי מהוואי.

14. הפתגם הנפוץ אומר "בכל מקום שיש קוקה קולה יש חב"ד" העובדה היא שכיום ישנם מקומות רבים אליהם קוקה קולה לא מגיעה, וחב"ד כן.

15. מימון הפעולות נעשה בעיקר על ידי תורמים מקומיים. כך תרומתם של המקומיים נשארת בקהילה - למען יהודי המקום.

16. ביום ההצדעה האחרון שערכה כנסת ישראל יחד עם יו"ר חב"ד בישראל הרב אהרונוב, חשפה הועדה למעמד האישה בכנסת עובדה מפתיעה: שליחות רבות ממשיכות ממשיכות את הפעילות בעיר שליחותם יחד עם ילדיהם, גם לאחר מות הבעל השליח וכי ההצלחה מאירה להם פנים, בולטות השליחה בבית שאן אלמנת הרב שמולביץ והשליחה להנובר בגרמניה אלמנתו של הרב בני וולף שנפטר בשנה האחרונה מנגיף הקורונה והספיקה בחודשים האחרונים להקים ולחנוך מרכז חב"ד גדול ורחב ידיים.

17. באופן אירוני בשנה שעברה נשאה השליחה לסין הרבנית דיני פרוינדליך את הנאום המרכזי בכינוס. הרבנית דיני צחקה על כך שהיא התקשתה למצוא מקום בכינוס מכיון והשלוחות בשולחנות בהן ישבה נבהלו מנוכחותה בשל מגיפת הקורונה שפרצה אז רק בסין, מי היה מאמין שהמגיפה תהפוך למגיפה עולמית שתגרום לכך שאף אחת מהשלוחות לא תוכל למצוא את מקומה הפיזי בכינוס שנה לאחר מכן.

18. במשך ארבעת ימי הכינוס מועסקות למעלה מ-2000 שמרטפיות השומרות על תינוקות השליחות, כדי שאימותיהם תוכלנה להתפנות במנוחה לסדנאות ואירועי הכינוס

19. הרבי מליובאוויטש ראה חשיבות רבה בעבודת השליחות ובתפקידן לפחות כמו בעליהן השלוחים ואף יותר מכך, כי במידה רבה מעבר לתפקידים הרבים המוטלים על כתפיה, הצלחת השליח תלויה במידה רבה באישתו השליחה

20. רגע השיא בכינוס השלוחות הוא העליה לציונו של הרבי מליובאוויטש, המשלח. בשביל השליחות רק בשביל הרגעים הללו בהן הן יכולות להתפלל על קברו הן עשו אלפי קילומטרים ועזבו את משפחתם ומקום שליחותם, בסמיכות לציון עומד קיברה של הרבנית חיה מושקא שניאורסאהן אשתו של הרבי, השליחות מקפידות לעצור ולהתפלל על קיברה, שם הם רואות ישועות גדולות.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חב"ד
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully