וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: אין קיצורי דרך ולהקשיב למגידי עתידות זו סכנה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

9.2.2021 / 14:21

במקום לשנות את דרכם לטובה, רבים פונים למגידי עתידות שמבטיחים להם הבטחות ללא ביסוס אמיתי, כך כתב לתלמידיו האדמו"ר הרב יאישהו פינטו: "עוון זה הוא קשה וחמור, שהעונש הוא מי ישורנו"

ישנם כאלו שחושבים שאפשר לעשות קיצורי דרך בחיים. ללכת למיסטיקנים שיבטיחו הבטחות, במקום לשנות את הדרך ולהיות טובים. על פי דברים שכתב האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מעבר לעובדה שזה לא מועיל, יש איסור חמור ללכת לאותם מיסטיקנים, שטוענים שהם יודעים מה יהיה בעתיד.

הרב פינטו כתב לתלמידיו ש"אנו נמצאים בדור יתום ודור קשה ביותר. והרבה מהגלגולים של נביאי השקר שהיו בזמן הנביאים, חזרו בגלגול זה ועושים מהתורה קרדום לחפור בה. הם לוקחים את המצוקה והתמימות של עם ישראל ומשתמשים בה לעצמם, ועוון זה הוא עוון קשה וחמור שהעונש הוא מי ישורנו".

לדבריו של הרב, "על האדם להיות תמים עם השם, שכל חייו יהיו בנויים רק על התורה הקדושה וידע שאין קיצורי דרך בתורה, וכל נביאי הבעל של הדור הם סכנה גמורה ומכלים את הכרם".

אילוסטרציה. ShutterStock
ראו הוזהרתם/ShutterStock

מה בכל זאת מותר לקבל מרב? על פי הרב פינטו, "לקבל ברכה זה דבר חשוב. וכדברי הגמרא, מי שיש לו חולה בביתו ילך לחכם. ודורשים שם, חכם מחזיק בישיבה. אבל ללכת ולחפש ולשמוע עתידות ורמזים וניחושים, האדם נכנס לגדר של עבירות חמורות וקשות ביותר. וכל אדם יקיים את דברי המשנה, עשה לך רב והתרחק מהספק".

על כותבי הקמיעות שאין להם בסיס כתב הרב פינטו: "ובדור שלנו שהכל מעורבב, הטוב והרע, הלבן והשחור, הסכנה גדולה. והרבה מן הקמיעות עדיף שישארו בגניזה, כי הנזק שלהם יותר מן התועלת. וודאי על קמיע מן המומחה מותר לחלל שבת, אבל מי לנו היום קמיע מן המומחה".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully