וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור המסתורי מאחורי מותו הפתאומי של הסוס

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

11.2.2021 / 12:25

מדוע דווקא ברגע בו סוחר אחד מחל למישהו שהיה חייב לו כסף על חובותיו, נפל סוסו החזק ומת? ולמה קורים לנו דברים שונים שלא בהכרח מגיעים לנו? הרב יאשיהו פינטו הסביר את פרשת השבוע, פרשת משפטים, בעזרת סיפור מעניין

"וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר תָּשִׂים לִפְנֵיהֶם" - כל צרה או בעיה שבאה לאדם צריך לקבל בשמחה כי זה תיקון מגלגול קודם

אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת. בעקבות נגיף הקורונה אנשים רבים איבדו את חייהם ואחרים איבדו את פרנסתם. ולפעמים, יש לנו הרהורים, מדוע זה קורה לנו ולמה זה מגיע לנו. האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הסביר את הנושא על פי פרשת השבוע הנוכחית - משפטים.

וכך כתב הרב פינטו בספרו:

מובא בפרשת השבוע "וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר תָּשִׂים לִפְנֵיהֶם". אומר הזוהר הקדוש פָּתַח ר' שִׁמְעוֹן ואָמַר וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אֲשֶׁר תָּשִׂים לִפְנֵיהֶם. אִלֵּין אִינּוּן סִדּוּרִין דְּגִלְגּוּלָא. שואלים כל המפרשים מה הקשר בין ואלה המשפטים לאלה גלגולים?

אלא צריך לבאר ולומר, לפעמים קורה לאדם צרה והאדם אומר לעצמו 'לא מגיעה לי הצרה הזו או הבעיה הזו, למה הקב"ה מביא לי את הצרה הזו?' פתאום נופל על האדם משפט או דבר שהוא יודע שאינו אשם והוא עומד ומתמודד עם דבר שהוא לא קשור אליו ולא שייך אליו, אין לו אף אשמה בדבר הזה.

אומר רבי שמעון בר יוחאי וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים אם נפל עליך משפט או צרה ובעיה, אז תדע שלא חייב להיות שזה קרה בדור הזה או בגלגול הזה הדבר שנגרם לך הצרה או הנזק הזה, אלא זה בא מגלגול קודם ואתה משלם על דבר של גלגול קודם וזה תיקון של גלגול קודם.

סוס שוכב. ShutterStock
הסיפור המעניין על הסוס/ShutterStock

יש סיפור שמביאים רבותינו הקדושים על סוחר סוסים וחמורים שהיו מעבירים סחורה ממקום למקום. אחד הסוסים שהיה מבוגר, בקושי היה אוכל אבל היה עובד חזק וקשה מאוד. יום אחד אותו סוחר נכנס למשרד שלו ועבר על כל הפתקים של האנשים שחייבים לו כסף, הוא הגיע לפתק של אדם שהיה חייב לו כסף ואמר האיש הזה כבר נפטר, אין לי למה לשמור את הפתק הזה ואני מוחל לו אפילו שלא שילם לי. איך שאמר שהוא מוחל לו וקרע את הנייר, אותו סוס שהיה לו בחוץ נפל ומת. הלך אותו אדם לרב שלו ואמר לו, היה לי סוס שהיה עובד חזק מאוד וקשה ביותר, ביום שמחלתי על הכסף והחוב שאדם אחר חייב לי באותו רגע נפל הסוס ומת, שאל את הרב מה זה?

ענה לו הרב, תדע שאותו אדם היה חייב לך כסף והוא עלה לעולם האמת, ובעולם האמת החליטו שיחזור לעולם הזה בתור סוס כדי לעבוד קשה ולהחזיר לך את הכסף. מתי שמחלת לו, הוא גמר את התיקון. בחיים, אדם שחייב לאדם דבר הוא יתגלגל עד שיחזיר לאדם את הדבר, מתי שאדם רואה שבחיים שלו פתאום נופלת לו צרה או בעיה, צריך לדעת אלה המשפטים אשר תשים לפניהם אל תקרי משפטים אלא גלגולים, זה גלגול שהאדם עומד ומתקן את מה שהוא חייב או עשה מגלגול קודם, הוא עומד ומתקן אותו.

לכן אדם צריך לקבל כל מה שהקב"ה נותן לו בשמחה, כי הוא פורע חוב מדורי דורות שהיה צריך לפרוע אותו. והאדם צריך להיזהר לא להשאיר רבב ולנקות ולתקן כל דבר בחיים שלו, שלא ישאר אף עניין בכל החיים שלו והנשמה שלו כי על הכל יביא האלוקים במשפט.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully