וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדלת נפתחה ונסגרה": הלילה המסתורי בלוס אנג'לס

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

15.2.2021 / 14:25

על פי הגמרא, מי שישן לבד - אוחז אותו שד מזיק בשם "לילית". האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו הרחיב בנושא בעזרת סיפור מפחיד במיוחד שאירע לו לפני שנים בעיר המלאכים

הגמרא במסכת שבת מאריכה על העניין שאסור לאדם לישון כשהוא נמצא לבד בבית. על פי דברי הגמרא, מי שישן לבד - אוחזת אותו "לילית", שד מזיק.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, סיפר סיפור מבהיל שאירע עימו לפני שנים בלוס אנג'לס. קודם לכן הוא כתב באגרת ששלח לתלמידיו, על הקפדתו הגדולה של זקנו הבאבא מאיר זצ"ל, שלא לישון יחידי בלילה.

"הנה מור זקני בבא מאיר זצוק"ל, היה מקפיד ביותר שלא ישן אדם יחידי, ועל עצמו הקפיד מאוד", כתב הרב פינטו בראשית דבריו, "ואם היה שומע שאדם ישן יחידי, היה מצטער מאוד ומבקש שזה לא יהיה קבע, אלא חד פעמי והיה דורש להשאיר אור דולק. וגם על עצמו שהיה ישן בחדר, אף שהיו ישנים איתו בבית אנשים, הקפיד שיהיה אור דולק בכל זמן".

הוליווד. ShutterStock
אל תישנו לבד! לוס אנג'לס/ShutterStock

"והנה הקפדה זו גדלנו עליה מילדות, שבבא מאיר מקפיד ביותר על לא לישון יחידי", הרב פינטו העיד על עצמו וסיפר: "כל חיינו ילך איתנו הלילה, כשהיינו בראשית נסיעותינו ללוס אנגלס, והיינו אורחים בשמחה אצל האהוב והחביב, אור גדול אהוב ליבי, מוסר נפש על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים, איש של אמת רבי יוסף זגא שיח'".

"והנה", המשיך האדמו"ר, לספר, "בלילה במלון היינו יחידים, וחדר לידנו היה נאמן ביתי, אהוב וחביב יקר לנו כבן, רבי מוריס ברבי שיח'. ובלילה ראינו דברים מפחידים בחדר, ואנו אנשים שהדמיון רחוק מאיתנו".

"ואמרנו זה לא אמיתי, זה דמיונות, מקריות. אבל ברגע שהדלת נפתחה ונסגרה והוילונות נפתחו ונסגרו וכוס נופלת על הרצפה ונשברת, הבנו שזה משהו לא נורמלי, ומיד התחלנו לומר פסוקים הראויים לומר בזמן כזה, "יושב בסתר עליון" וכו'. ועוד נשמתינו באפינו, יצאנו מהחדר והמתנו בלובי משלוש לפנות בוקר עד עשר בבוקר שבאו האהובים והחביבים אלינו. וכשספרנו את אשר היה איתנו, אחרי זמן עוד אנשים ספרו שהיה בחדר הזה דברים שלא היו טבעיים", סיפר הרב פינטו.

"ואחרי חקירה ובדיקה נודע שבאותו חדר לפני שנים, רצחו שני אנשים ודברים אלו הם דברים שאין להם שיעור", סיים האדמו"ר.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully