וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבטלו המנהג: בחורי הישיבה לא יאספו כסף בפורים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

16.2.2021 / 15:00

ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין הורה: "ראוי לדאוג שבחורי הישיבות לא יסתובבו כלל בפורים, ורק להוסיף בלימוד התורה ובכך נינצל מהמגיפה", ונראה כי המנהג ייאלץ להיעצר השנה

הרב גרשון אדלשטיין, נשיא מועצת גדולי התורה וממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי בכינוס מועצת גדולי התורה של דגל התורה, בני ברק, 4 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הרב גרשון אדלשטיין/ראובן קסטרו

בקרב בחורי הישיבות קיים מנהג לנצל בכל שנה את ימי הפורים לאיסוף כספים מנדיבי עם למטרות רווחה וסיוע לנזקקים. אולם השנה נראה שזה לא יקרה, וזאת בעקבות הוראת ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין.

"ראוי לדאוג שבחורי הישיבות לא יסתובבו כלל בפורים, ורק להוסיף בלימוד התורה ובכך נינצל מהמגיפה", הורה הרב אדלשטיין.

ראש הישיבה הוסיף כי "בפורים ראוי להוסיף הרבה בלימוד התורה וזה הזכות היחידה שתגן להינצל מהנגיף. ובכך שלא יהיו יותר חולים, יוכלו לפתוח את זמן קיץ כרגיל ללא שום הגבלות".

הוא פירט: "וידוע כי אלו שעוסקים בתורה בפורים יש להם הצלחה וסייעתא דשמיא בכל ימות השנה, כי זכות התורה היא יותר מכל הזכויות, והתורה נותנת הצלחה בכל העניינים, בפרט בזמן שיש ניסיונות וקשה יותר ללמוד, אם מתגברים ומשתדלים לעסוק בתורה למרות הניסיונות, זה נותן זכויות גדולות מאד".

"ואשרי חלקם של כל אלו שיקיימו סדרי הלימוד בישיבות הקדושות. ובזכות כך נזכה לראות בישועת השי"ת במהרה בימינו אמן", הוסיף הרב לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • פורים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully