וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה זה קורה? הלך להתפלל, נדבק מהנגיף ונפטר

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

25.2.2021 / 9:43

הגמרא אומרת ש"שלוחי מצווה אינם ניזוקים", אז מדוע אנשים שהולכים להתפלל או לקברי צדיקים עדיין נדבקים בקורונה ומתים? הרב פינטו הסביר זאת בעזרת המעשה על אלישע בעל הכנפיים. צפו בסרטון המלא

מדוע אנחנו רואים אנשים שעושים מצווה ולמרות זאת נפטרים או ניזוקים? הרי כתוב בגמרא ש"שלוחי מצווה אינם ניזוקים". גם בימינו, ראינו בני אדם שהלכו להתפלל, נדבקו בנגיף הקורונה ונפטרו, או כאלו שהלכו להתפלל בקברי צדיקים ונפטרו. למה זה קורה?

כמובן, שהסוגייה של "צדיק ורע לו" היא מורכבת ומסועפת וכבר משה רבנו עליו השלום שוחח על כך עם הקדוש ברוך הוא, כפי שמובא בגמרא בברכות, אולם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מבאר את הדברים מזווית אחרת ומסביר איך מקיימים מצווה כהלכתה.

בשיעור שמסר בפני תלמידיו הביא הרב פינטו את דברי הזוהר הקדוש, שאומר שכדי שהמצווה תעלה לשמיים צריך שיהיו לאדם שני תנאים, אהבת ה' ויראת ה'.

הרב פינטו מסביר שזו הייתה הכוונה בדברי הגמרא, במעשה על אלישע בעל כנפיים, ששוטר עצר אותו בעת הגזירה ורצה להרוג אותו כשהלך עם תפילין, ואלישע אמר לשוטר: יש לי שתי כנפיים, אהבת ה' ויראת ה', כך על פי ההסבר של האדמו"ר הרב פינטו.

כדי שהמצווה תהיה מושלמת ותעלה לשמיים, צריך שיהיה לאדם אהבת ה' ויראת ה', גם לאהוב את הקדוש ברוך הוא וגם לפחד ממנו. ואם לא - המצווה מקטרגת על האדם על כך שהוא לא השלים אותה.

צפו בסרטון המלא מדבריו של הרב פינטו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully