וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להיכנס לזום": גם למה שמוטל על ההורים יש גבול

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

22.2.2021 / 13:01

האש צריכה לבעוד לבדה, גם כאשר איננו עומדים לידה, מלמדת אותנו פרשת השבוע. העיתונאית סיון רהב מאיר חיברה את הדברים לחזרתם של חלק מהתלמידים לבתי הספר, בעוד שאחרים עדיין נותרים ללמוד בבית

שיעור זום. ShutterStock
אי אפשר לעמוד מעליהם כל היום ולהגיד להם להיכנס לזום/ShutterStock

תלמידים רבים חוזרים בימים אלה לבתי הספר, בעוד שאחרים עדיין בבית והעיתונאית סיון רהב מאיר כותבת כי אלה וגם אלה צריכים לדעת להסתדר לבד במציאות משתנה.

כהרגלה, מחברת רהב מאיר את האקטואליה לפרשת השבוע: "בתחילת פרשת השבוע מסופר על אהרון הכהן, שצריך להדליק את המנורה במשכן. אבל אחרי ההדלקה, מסביר רש"י, הוא צריך להתרחק: 'מדליק עד שתהא שלהבת עולה מאליה'. האש צריכה להמשיך לבעור לבד, גם כשהוא לא עומד לידה כל הזמן".

היא מוסיפה להסביר: "פרשנינו מסבירים שאהרון הכהן היה המחנך הגדול של בני ישראל במדבר, וזו גם הוראה בתחום החינוך: המורים או ההורים לא יכולים כל הזמן לעמוד מעל הילדים, להגיד להם מה לעשות, להזיז אותם, לדאוג להם ולדחוף אותם. כמובן שהם צריכים להצית אש, הם צריכים להלהיב ולחנך, אבל יש גבול לשליטה ולמעורבות ולפיקוח".

"אי אפשר לעמוד מעליהם ולהגיד להם כל היום להיכנס לזום. בפרט בשנה הזו, הם צריכים ללמוד עצמאות. צריך לדעת גם מתי להתרחק, להרפות, ולתת להם לפעול לבד, בתפילה ובתקווה שהם ימשיכו בעצמם, מרצונם. עד שתהא השלהבת עולה מאליה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • זום
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully