וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדולי הרבנים: זו הסיבה שכדאי בפורים הזה להימנע משתיית אלכוהול

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

24.2.2021 / 9:40

הרב יצחק זילברשטיין, הרב שמעון בעדני, הרב שריאל רוזנברג והרב יהודה סילמן פרסמו קריאה לקראת החג והפצירו שלא לשתות לשוכרה, מחשש שזה יגרום לאי שמירה על הנחיות הבריאות ולפגיעה באחרים

מכתב גדולי הרבנים - אלכוהול. שובה ישראל,
מכתב הרבנים/שובה ישראל

על רקע מגיפת הקורונה המשתוללת, גדולי הרבנים והדיינים במגזר החרדי יצאו הבוקר (רביעי) בקריאה שלא להשתכר השנה בימי הפורים, באופן שיגרום לאי שמירה על הנחיות הבריאות.

על הקריאה חתומים הרבנים הבאים: הרב יצחק זילברשטיין, הרב שמעון בעדני, הרב שריאל רוזנברג והרב יהודה סילמן והיא מופיעה תחת הכותרת "השתיה לשוכרה - בעת מגיפת הקורונה". הרבנים מנמקים את הסיבות מדוע יש להימנע השנה במיוחד מלהשתכר בפורים.

"מצב השכרות הינו מסוכן מאד ומגונה, ובעת מגפת הקורונה הקשה שהאלכוהול כידוע ממסך את מח השותה לשוכרה ומאבד את צלילות דעתן, עלול להגרם שלא יתנהג בזהירות הנדרשת ולא ישמור הן על בריאותו ושלומו והן על הכללים הרפואיים שמומלצים מאד ע"י הרופאים וממילא עלול להביא לשיעור הדבקה גבוה יותר הפוגע ומסכן את בריאות הציבור", כתבו הרבנים.

על פי המכתב שפורסם, טוענים הרבנים, מי שיפר את ההנחיות בפורים הוא בגדר של "חב לאחריני", כלומר, גורם נזק לאחר והרי זה איסור גמור. "ובמיוחד השנה שעלולים להגיע חס וחלילה לחילולי שבת יש להימנע משתייה לשוכרה", הוסיפו הרבנים לנמק.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully