וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוצר מזויף": מה אפשר לקחת מחג הפורים?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

28.2.2021 / 14:04

מה אפשר לקחת מפורים ומה ההבדל בין שמחה מזויפת לשמחה אמיתית? העיתונאית סיון רהב מאיר הביאה בדף הפייסבוק שלה את דבריו של הרב יוני לביא - קבלו מדריך מקוצר

פורים שמח לירושלמים, ומוצאי פורים שמח לכל שאר העולם. מה אפשר לקחת הלאה מהחג? העיתונאית סיון רהב מאיר מביאה את דבריו של הרב יוני לביא, שמגיש מדריך מקוצר לזיהוי שמחה אמיתית:

"שמחה אמיתית לא זקוקה לאמצעים חיצוניים - מוזיקה רועשת או משקה אלכוהולי חריף - כדי 'לתדלק' אותה. היא גם לא קשורה לשאלה כמה כסף הרווחת ולכמה לייקים זכית היום. היא לא מבוססת על מה שיש לך, אלא בעיקר על מי שאתה.

שמחה מזויפת מגיעה מתוך בריחה מן המציאות הרגילה. חייבים 'לצאת' כדי 'לעשות חיים'. לחפש במחוזות רחוקים יותר מאשר במעגלי החיים הקרובים של המשפחה, העבודה והסביבה המוכרת.

שמחה מזויפת היא קצרת טווח. היא לא מחזיקה מעמד יותר מאשר כמה דקות, מקסימום שעות. לא פעם אחרי שהיא הולכת היא מותירה אחריה טעם לוואי מר, ממש כאילו אכלת משהו מקולקל.

שמחה מזויפת גם באה הרבה פעמים על חשבון מישהו אחר. היא אחותה של הציניות, בת דודתן של האטימות וההתנשאות, ושם המשפחה שלה הוא אנוכיות.

מחופש לליצן. ShutterStock
"שמחה אמיתית אינה כרוכה בירידה על הזולת או בהגחכה שלו"/ShutterStock

שמחה אמיתית, לעומת זאת, אינה כרוכה בירידה על הזולת או בהגחכה שלו. היא לא שייכת רק לקבוצה סגורה ואליטיסטית, אלא דווקא מוכפלת כאשר אתה מתחלק בה עם אחרים. שמחה כזו נותנת לך כוח ומוטיבציה להמשיך הלאה, ותאריך התפוגה שלה אינו היום הבא.

שמחה אמיתית קשורה בקשר הדוק לאמונה ולעין טובה, לשמחה בחלקך ולחצי הכוס המלאה. היא לא מתעלמת מהחסרונות והקשיים שיש במציאות אבל יודעת לשים אותם בפרופורציות הנכונות. שמחה אמיתית יודעת להתפעל ולהתרגש אפילו מדברים קטנים ויום-יומיים, ולא מחכה ל'בום' גדול כדי להתעורר. היא מסרבת לקבל כמובן מאליו את ים המתנות האין-סופי שאנחנו שוחים בתוכו, וזוכרת לומר תודה מדי בוקר, על כל היש.

מי שיסתפק במוצר המזויף, יחמיץ את ההזדמנות לחוות את הדבר האמיתי - שמחה כנה, עמוקה ופנימית, אחד הדברים הנפלאים ביותר בעולם. היזהרו מחיקויים. פורים שמח".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • פורים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully