וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצדיק מצא חמץ בארוחת ליל הסדר שלו. החלום הנורא הסביר לו למה זה קרה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

2.3.2021 / 11:50

לפעמים בחיים אנחנו מתאמצים ומשתדלים, אבל המציאות לא מתיישרת עם הרצונות. למה? האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו הסביר זאת בעזרת מעשה שאירע לצדיק בחג הפסח

אנחנו יודעים שכדי להצליח בחיים - צריך להשתדל ולהתאמץ. אבל לפעמים, למרות כל מה שאנחנו עושים - המציאות שונה ממה שחשבנו. למה? האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הסביר שלצד כל השתדלות צריכה לבוא תפילה לקדוש ברוך הוא, בה יבקש האדם שיעזור לו, גם בנושאים הגשמיים אבל גם ברוחניים.

הרב פינטו הדגים זאת בסיפור שאירע עם אחד הצדיקים: "יש מעשה, שכל ערב פסח אנחנו מספרים אותו לעצמנו - היה צדיק גדול שהיה מקפיד הקפדות קשות בפסח. ידוע שכל מה שמחמירים יותר בפסח, זו מעלה עצומה, וכדברי רבותינו שכל חומרא בפסח זה כעין תכשיט שנותנים לשכינה".

"והנה הצדיק היה בעצמו מכין את כל צרכי החג, מנקה, מבשל, לא סומך על אף אדם. ובליל הסדר, אחרי הכנות קשות ודקדוקים עצומים, היה שותה מרק ופתאום מצא חמץ במרק, שעורה".

אילוסטרציה. ShutterStock
מדוע הצדיק מצא חמץ בארוחת החג?/ShutterStock

"הצטער אותו צדיק צער גדול", סיפר הרב פינטו. "אחרי כל הקפדות שלו, שהכל יהיה על פי ההלכה ואחרי כל החומרות הקשות, פתאום מצא חמץ בליל הסדר באוכל שלו. עשה תעניות קשות וצער גדול על מה שקרה לו".

האדמו"ר המשיך לספר: "והנה חולם הוא שמן השמיים אומרים לו 'אמת הקפדת הקפדות וחומרות קשות. אבל כל מה שעשית, עשית לבד ולא ביקשת שהקב"ה יעזור לך בפסח, שלא תיכשל בחמץ או במשהו בפסח'".

"לא מספיק שאתה משתדל, אתה צריך גם לבקש מבעל הרחמים שירחם ויעזור לך להינצל מכל חטא ועון. ולא רק בגשמיות צריך להתפלל, אלא גם על הרוחניות צריך סיעתא דשמיא, שהקב"ה יעזור לאדם, שלא תצא תקלה תחת ידו", סיכם הרב.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully