וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתיע: מה דינו של מורה חולה קורונה שהדביק את ילדי כיתתו?

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

2.3.2021 / 12:13

הרב יעקב אריאל, מגדולי רבני הציונות הדתית, נשאל האם יש מקום לתבוע מורה לדין ולדרוש פיצוי, אם לא התחסן במועד שניתן לו וגרם לתלמידים לפספס ימי לימודים ואת פורים. התשובה: בהחלט

מורה בכיתה בזמן קורונה. ShutterStock
מה עושים עם מורה שלא התחסן והדביק את הכיתה?/ShutterStock

הרב יעקב אריאל, מגדולי רבני הציונות הדתית, נשאל שאלה אקטואלית ומעניינת: כיתה שלמה הודבקה על ידי מורה שלא התחסן וכל הילדים נכנסו לבידוד לשבועיים, כולל פורים, והם ממורמרים מאוד כמובן. האם יש מקום לתבוע את המורה לדין ולדרוש פיצוי? כך הובא באתר ישיבה.

באופן מפתיע, הרב השיב שאכן אפשר לתבוע את המורה, ונימק: למורה יש דין "רודף" (אומנם הוא לא חייב מיתה חלילה) ויש לדרוש ממנו פיצוי מדין שבת וצער ואולי עוד.

עוד הוא הוסיף להסביר: שבת הוא אחד מתשלומי חובל ולכן מי שהכניס אדם למקום סגור, חייב לפצותו על כך. בדרך כלל התשלום הוא על הפסד ימי עבודה, אך גם הפסדי ימי לימודים, ניתוק חברתי ומשפחתי ובפרט משמחת פורים, אלו הפסדים קשים ובית הדין יצטרך לשום אותם.

אותו מורה לא יכול להתגונן בטענה שלא עשה מעשה ולא התכוון. הוא פשע שלא התחסן במועד (למורים ניתנה עדיפות בתור לחיסונים), הוא ידע שזו מגפה מדבקת, ובעצם כניסתו לכיתה עשה מעשה חמור.

הרב אריאל הוסיף: "אני קורא בזאת להורים לא לשתוק. זכות בריאותם של ילדינו עדיפה מ'זכות הפרט' של מורים להדביק את ילדינו ולסכן את חייהם חלילה. לתבוע לדין מורים שהדביקו ולמנוע ממורים כאלו להיכנס לבתי הספר, מבלי לפצותם על כך".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • קורונה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully