וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם באמת "אם לא פרסמת - לא עשית"?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

3.3.2021 / 10:38

בימים בהם כל אחד מאיתנו ממהר להציג ברשתות החברתיות אירועים מיוחדים, העיתונאית סיון רהב מאיר כתבה בדף הפייסבוק שלה איך המסר מפרשת השבוע מראה לנו דרך מעמד עשרת הדברות שאפשר גם אחרת

ילד חוגג יום הולדת. ShutterStock
ילד חוגג יום הולדת/ShutterStock

הצעות נישואין, ימי הולדת, ימי נישואין - הכול עולה לרשת. זה יפה ומשמח לשתף את כולם, אבל בפרשת השבוע מופיע עיקרון יסודי על דברים אישיים מול דברים פומביים ועליו כתבה הפעם בחשבון הפייסבוק שלה העיתונאית סיון רהב מאיר.

"כשאומרים לנו 'מעמד הר סיני', אנחנו מדמיינים מאות אלפים עומדים ומקבלים את עשרת הדברות, באירוע גדול ומרשים", כתבה. "אבל המעמד הזה הוביל לחטא העגל, וכאשר משה רבנו ראה את עגל הזהב - הוא ניפץ את הלוחות. אחרי הסליחה והמחילה, החל מעמד קבלת הלוחות השניים. הפעם זה היה אחרת לגמרי. אלוקים אומר למשה: "וְעָלִיתָ בַבֹּקֶר אֶל הַר סִינַי, וְנִצַּבְתָּ לִי שָׁם עַל רֹאשׁ הָהָר. וְאִישׁ לֹא יַעֲלֶה עִמָּךְ, וְגַם אִישׁ אַל יֵרָא בְּכָל הָהָר, גַּם הַצֹּאן וְהַבָּקָר אַל יִרְעוּ אֶל מוּל הָהָר הַהוּא".

הפעם אין קהל, הפעם זה רק אני ואתה. והפעם זה מצליח. אלפי שנים אחר כך, אנחנו ממשיכים את המעמד השני, ולא את הראשון. רש"י כותב על כך: 'אין לך יפה מן הצניעות'.

בעידן שבו אם לא פרסמת - לא עשית, פרשת השבוע מזכירה שלפעמים אם לא פרסמת - עשית יותר, עשית משהו נצחי", סיכמה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • מסיבות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully