וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גאווה לעולם התורה הספרדי": הוקם מכון שביעית חדש

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 16:48

נשיא המועצת מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן ייסד את המכון התורני הלכתי "ברכת הארץ" לשביעית ולמצוות התלויות בארץ. חברי ההנהגה ההלכתית: הגר"מ בן שמעון, הגר"ש זעפרני, הגר"י כהן. בראש המכון יעמוד הגר"י רביב. השר דרעי: "זהו מעמד היסטורי"

הקמת מכון שביעית חדש. יעקב כהן,
אירוע מרגש/יעקב כהן

היסטוריה ספרדית - תורנית: מרן ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א חנך היום (ראשון) את המכון התורני - הלכתי לשביעית ולמצוות התלויות בארץ שבהנהגתו - "ברכת הארץ" ואמר כי המכון ישמש ככתף לאלפי החקלאים שומרי התורה והמצוות ולכל מי שמעוניין להיות שותף מלא במצוות שנת השמיטה, "אשריכם גיבורי החיל. אתם דומים למלאכים", אמר מרן ראש הישיבה.

מעמד יסוד המכון התורני - הלכתי "ברכת הארץ" התקיים במתחם החקלאי של המכון, במושב תירוש הסמוך לבית שמש, לשם הגיע מרן חכם שלום במיוחד למעמד ברכת האילנות, כפי שנוהג לקיים בכל ראש חודש ניסן, ולכינוס יסוד המכון לשביעית ולמצוות התלויות בארץ, שבראשו יעמוד הגאון רבי ינון רביב.

במעמד ההיסטורי השתתפו גם חבר הנהגת המכון רבה של העיר בני ברק הגאון רבי מסעוד בן שמעון, הגאון רבי יעקב כהן, יו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי, רבנים, אישי ציבור וחברי הכנסת הרב אוריאל בוסו - יו"ר שדולת השמיטה בכנסת והרב משה אבוטבול.

הקמת מכון שביעית חדש. יעקב כהן,
היסטוריה ספרדית - תורנית/יעקב כהן

בדבריו עמד מרן חכם שלום כהן על חשיבות הקמת המכון הספרדי ועל החקלאים שומרי התורה והמצוות ואמר כי "מעלתם גדולה. אשריכם גיבורי הכוח, אתם דומים למלאכים", אמר ראש הישיבה והוסיף כי "איזו מעלה גדולה יש לכם - שאתם שומרים את השמיטה. מי לא רוצה להקרא מלאך - אשריכם ישראל".

יו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי אמר כי "כבר לפני עשרות שנים בהנחיית מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, התחלנו לעודד את החקלאים שומרי השמיטה ולדאוג להם שתהיה להם מילגה מיוחדת שיוכלו לשבת וללמוד תורה ולשמור על השמיטה וכעת כשבא הגאון הרב ינון רביב והקים את מכון התורני - הלכתי, זהו מעמד היסטורי - גאווה גדולה לעולם התורה הספרדי".

ראש המכון הגאון הרב ינון רביב הודה למרן ראש הישיבה גדול הדור שטרח במיוחד להגיע למעמד יסוד 'ברכת הארץ' ואמר כי "המטרה היא אחת: לפאר ולרומם את קרנה של השביעית ולתמוך תמיכה אמיתית בחקלאים שמוסרים נפש כדי לשמור על מצוות השמיטה בהידור".

הקמת מכון שביעית חדש. יעקב כהן,
השר דרעי נכח באירוע/יעקב כהן

הקמת המכון בהנהגתו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, באה במטרה להנחיל את מורשת הלכות השביעית ומצוות התלויות בארץ, לתמוך בחקלאים שומרי התורה והמצוות ולזכות את כלל עם ישראל להיות שותף מלא במצוות השביעית.

תחת נשיאותו של מרן חכם שלום כהן, בהנהגה ההלכתית של המכון ישמשו הרבנים רבי מסעוד בן שמעון - רבה הראשי של העיר בני ברק, רבי שלמה זעפרני - אב"ד כתר תורה, רבי יעקב כהן - ראש ישיבת נזר התלמוד, בראשות רבי ינון רביב - רב קהילת היכל יוסף.

הקמת מכון שביעית חדש. יעקב כהן,
הקמת המכון תנחיל את מורשת הלכות השביעית ומצוות התלויות בארץ, תתמוך בחקלאים ותזכה את עם ישראל להיות שותף מלא במצוות השביעית/יעקב כהן
דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully