וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גנבו לנו את פסח": שתי הנשים המבוגרות שהתלוננו בתחנת האוטובוס

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 12:48

החג בפתח ורבים מתלוננים על הניקיונות והאוכל, אבל מדוע בעצם? העיתונאית סיון רהב מאיר הביאה בדף הפייסבוק שלה את דבריו של קצין ברבנות הצבאית, שכתב: "פסח הוא החג המהפכני ביותר בהיסטוריה. שלא יגנבו לכם אותו"

שתי נשים מבוגרות יושבות על ספסל. ShutterStock
למה להתלונן?/ShutterStock

ההכנות לפסח עלולות לבלבל אותנו, כותבת העיתונאית סיון רהב מאיר ומביאה את דבריו של אביעד חזני, קצין ברבנות הצבאית: "הבוקר בתחנת האוטובוס שמעתי שתי נשים מבוגרות מדברות על זה שאין מה לאכול בפסח. אתמול חבר הפטיר לכיווני בצער על מצות וכאבי בטן".

חזני ממשיך: "במהלך הימים האחרונים אני נתקל בעשרות פוסטים על הסבל מהניקיונות לחג. חברים, גנבו לנו את פסח! פסח הוא החג המהפכני ביותר בהיסטוריה האנושית".

"עם של עבדים מעז לקרוא תיגר על המעצמה הגדולה ביותר בעולם, ויוצא לחופשי בניסי ניסים. פסח הוא חג של אמונה באדם. פסח זה לקחת עבד חבול ופצוע וללחוש לו באוזן שהוא לא רק מספר. יש לו חלומות, רגשות וכוחות. ובעיקר - יש לו ייעוד. פסח זה אומר לספר לו על הדורות הקודמים ולחנך אותו לאמונה אמיתית שהוא מסוגל ללכת בדרכם".

"פסח הוא חג של מאבק גדול של אומה, של נכונות לדרך ארוכה, לתהליך של בירור פנימי ועמוק. פסח הוא חג של פשטות: קמח-מים ולתנור. לדעת ליהנות מהדברים הפשוטים חסרי התחכום. תחשבו על פסח. תחיו את פסח. אל תאפשרו לשיח רדוד לגנוב לכם אותו. תכלס, רוב הדברים שאתם 'סובלים' מהם הם החלטות שלנו לצאת לפרויקטים ולמבצעי ניקיון. הלכות פסח הן פשוטות ולא מאיימות, ונועדו להתלוות לתהליך פנימי של עבודה רוחנית. אל תהפכו טפל לעיקר. שלא יגנבו לכם את פסח", כתב.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • פסח
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully